קציצות קיץ (חמצמצות-מתקתקות, עם פירות)

אני יודעת, חם שם בחוץ, ופה לפנינו זה ממש ולגמרי “סיר”, והוא מהביל –  אבל בתוכו יש את כל מה שאתם רוצים לאכול עכשיו, כדורי בשר רכים מאד ברוטב שכולו פירות קיץ נפלאים, מתקתק-חמצמץ, וצריך רק אורז ליד. או קוסקוס, וסגרתם כל פינה אפשרית.

המרכיבים (8-10 מנות)

לכדורי הבשר:

2 בצלים בינוניים, קלופים וחצויים

4 שיני שום, קלופות

4 כפות שמן זית

1 כוס  גבעולי פטרוזיליה

600 גרם בשר בקר טחון

1 כפית מלח, פלפל שחור גרוס, 1 כף פפריקה מתוקה 1 כף בהרת (תערובת תבלינים עירקית)

1 כוס (100 גרם) פירורי לחם

1 לימון, חצוי

1 ביצה

1 קופסה (800 גרם) עגבניות משומרות מרוסקות

1 כף סוכר חום

3 כוסות מרק עוף או מים

2 כוסות פירות קיץ קצוצים כמו ענבים, שזיפים, אגסים, מנגו

ההכנה

  1. כדורי הבשר: שמים במעבד המזון את הבצל, השום, הפטרוזיליה ושמן הזית ומעבדים למחית. מעבירים מחצית מהכמות לסיר בו יבושלו כדורי הבשר. מעבירים את מה שנותר במעבד המזון לקערה ומוסיפים את הבשר הטחון, 1/2 כפית מהמלח, מעט פלפל שחור, חצי כף מהבהרת, את פירורי הלחם, מיץ מחצי לימון ואת הביצה ומערבבים לעיסה אחידה. יוצרים כדורים בגודל שזיפים.
  2. הרוטב: מוסיפים למחית שבסיר את כף שמן הזית הנותרת ואת העגבניות המשומרות,  ומבשלים 2 דקות תוך ערבוב, מעל להבה בינונית-גבוהה, מוסיפים את מרק העוף או המים, חצי כפית המלח הנותרת, פלפל שחור, הפפריקה והבהרת הנותרות והסוכר ומביאים לרתיחה, מוסיפים את  הפירות וסוחטים מיץ מחצי הלימון. מכסים ומבשלים 5 דקות מעל להבה בינונית.מניחים אתכדורי הבשר בסיר –  כך שהרוטב לא יכסה אותם עד הסוף (אבל אם חסר רוטב, אפשר להוסיף עוד קצת מים או מרק). מבשלים על להבה בינונית-גבוהה 5 דקות, בלי להזיז את הכדורים, הם עלולים להתפרק, והופכים אותם בזהירות, בכף, מכסים את הסיר ומבשלים 20 דקות מעל להבה בינונית, עד שהרוטב סמיך וכדורי הבשר עשויים. מכבים את הלהבה ומשאירים בסיר סגור 10 דקות.

3.ההגשה: אם רוצים, זורים ירוקים טריים. מגישים עם הרוטב שבסיר, אפשר על אורז.

18 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *