פסטה עם סלמון

פסטה עם סלמון, שמזכירה לי קיץ. יותר נכון, קיץ בדרום איטליה, רק ששם הדג לא יהיה אף פעם סלמון, יותר פירות ים קרוב לוודאי, אבל אני ניסיתי להחיל את עקרונות הבישול הדרום איטלקי   על הדג הצפון אירופאי האהוב עליי (וגם עליכם, על מי אנחנו עובדים. אתם הרי משוגעים עליו!).  התוצאה היא ארוחה שלמה, עדינה אבל משביעה, כולה לימון ושמן זית ונתיחע בשרניים, ורודים, של סלמון נפלא.   מעולה לשתות עם זה יין לבן.

 

המרכיבים (4-6 מנות)
לפסטה:
1 חבילה (500 גרם פסטה ארוכה ודקה כמו ספגטי או ספגטיני
מלח
לסלמון ולרוטב:
מלח, פלפל גרוס גס
4 כפות שמן זית
3 שיני שום, קלופות, פרוסות דק
1/2 כוס פטרוזיליה, קצוצה דק
1/2 לימון
1 כוס יין לבן
1 פלפלון צ’ילי חריף, ללא הגרעינים והחלקים הלבנים, פרוס דק או 1 כף פלפל צ’ילי מיובש כתוש
500 גרם פילטים של סלמון

 

 ההכנה

  1. הפסטה: מרתיחים מים בסיר, ממליחים אותם ומבשלים את הפסטה עד שהיא במצב נגיס (אל דנטה). מסננים.
  2. הסלמון והרוטב:  מתבלים את נתחי הסלמון במלח ובפלפל. מחממים את השמן במחבת בעלת דפנות עמוקות או סיר (שיוכלו להכיל בקלות את כל כמות הפסטה) ומטגנים נתחי הסלמון כ-2 דקות מכל צד מעל להבה בינונית-גבוהה, ואז מפרקים – מפוררים אותם בעזרת כף לכמה חלקים, כך שמכל פילה של סלמון יתקבלו 6-7 פיסות גדולות, מערבבים, מוסיפים את שיני השום וקליפה מגוררת מהלימון ומטגנים קלות להבה בינונית-גבוהה, תוך השגחה ששיני השום לא נחרכות, מוסיפים חצי מכמות הפטרוזיליה, חצי מכמות הצ’ילי (אם רוצים, מערבבים ויוצקים פנימה  את כוס היין, מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה לבינונית ומבשלים כדקה נוספת.
  3. כשהפסטה מוכנה ומסוננת, מוסיפים אותה למחבת עם השמן, סוחטים פנימה מיץ מחצי הלימון, ומחממים מעל להבה בינונית נמוכה כמה דקות, תוך ערבוב מתמשך – הכי נוח לעשות זאת במלקחיים, שבעזרתן מערבבים ומרימים קבוצות קטנות מהפסטה בכל פעם. אם אין מלקחיים משתמשים בכף עץ. מכבים את הלהבה, מוסיפים פנימה את שאר הפטרוזיליה, והצי’לי (אם רוצים( מערבבים שוב ומעבירים לצלחת הגשה. אוכלים. אפשר עם עוד מיץ לימון למעלה.
2588 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *