טארט נקטרינות קל ומופלא

עוגות וטארטים פירות קיץ זה החיים, אני מכינה המון כאלה, ובגלל החום – בדרך הצרפתית הפחות מסובכת: מכינים בצק פריך, משטחים בתבנית, מניחים במרכזו את הפירות (במקרה הזה, נקטרינות, עובד גם עם שזיפים), אין צורך להקפיד על  סידור – אוספים את הבצק  לשוליים ואז אופים. זה כל כך טעים. בעצמו או עם קצפת או גלידה או יוגורט קרירים.

המרכיבים (טארט בקוטר 22 ס”מ, בתבנית תנור)

לבצק:

100 גרם חמאה

100 גרם (1/2 כוס) סוכר

180 גרם קמח

1 חלמון

1 כף מים קרים

30 גרם שקדים טחונים

למלית:

5 נקטרינות, מגולענות וחתוכות לפרוסות

100 גרם סוכר

2 כפיות קורנפלור

1 כף ליקר שקדים או משמשים או כל ליקר שאתם אוהבים

ההכנה

  1. הבצק: שמים בקערה את הקמח, החמאה, הסוכר והמלח ומעבדים בקצות האצבעות עד שנוצרים פירורים. מוסיפים את החלמון והמים ומעבדים עוד 2 דקות, רק עד שהבצק מתגבש  (עיבוד יתר ייפגע בפריכות הסופית) עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומאחסנים במקרר שעה לפחות (עד לילה).
  2. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). מרפדים תבנית בנייר אפייה. מקמחים משטח עבודה. מניחים עליו את הבצק ומרדדים בכמה תנועות לעיגול בקוטר 24 ס”מ. מעבירים לתבנית. זורים על הבצק את השקדים הטחונים.
  3. הפירות וההרכבה: שמים בקערה את הנקטרינות, הסוכר והקורנפלור. מוסיפים את הליקר ומערבבים. מניחים את הנקטרינות במרכז הבצק ויוצקים מהמיצים שבקערה. מקפלים את קצות הבצק סביבן, ליצירת שוליים מקופלים. אופים 25 דקות או עד שהבצק זהוב מאוד. מגישים – נהדר חם או בטמפרטורת החדר.

איך שומרים: עד יום בטמפרטורת החדר או 3 ימים במקרר.

צילום: נטשה חיימוביץ

17 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *