מרק שעועית, בשר ועגבניות (מהיר יחסית)

שהחיינו והגענו לזמן הזה בשנה, חיכינו כל כך הרבה זמן, שבו, בערבים הקרירים האלה שעכשיו, הדבר הכי הגיוני הוא להכין מרק. אז הנה אחד: חמים. מרק עשיר, מחמם ומנחם, מהסוג הנזידי קצת, כזה שיש בו מספיק תוכן בשביל להיות ארוחה שלמה, אבל, וזה עניין משמעותי  –  לא לוקח זמן ארוך מדי להכין אותו, וגם לא לבשל אותו (בזכות השימוש בבשר טחון ובשעועית מבושלת מראש, שמגיע משקית במקפיא).

המרכיבים (6-8 מנות)

4 כפות שמן זית

2 בצלים, קלופים וקצוצים דק

2 גבעולי סלרי עם העלים, קצוצים דק

300 גרם בשר בקר טחון

1 כוס כוסברה קצוצה דק

3 שיני שום, קלופות וקצוצות

1 כפית מלח, פלפל שחור גרוס, 1 כפית פפריקה מתוקה

1 כפית סוכר

100 גרם (1 קופסה) רסק עגבניות

1/4 1 ליטרים מרק עוף צח (אפשר מאבקה) או מים

1 ליטר מיץ עגבניות מוכן

מיץ מכ-1/2 לימון

1 שקית גדולה (800 גרם) שעועית לבנה מבושלת מוקפאת

ההכנה

  1. מחממים בסיר גדול את שמן הזית, ומטגנים את הבצל והסלרי מעל להבה בינונית-גבוהה 5-7 דקות, עד שהבצל שקוף והסלרי מתרכך. מוסיפים את הבשר ומטגנים יחד תוך ערבוב כ-5 דקות, תוך שמפוררים מדי פעם בכף את הבשר, עד שהבשר משנה את צבעו. מוסיפים את השום ומטגנים קלות, מוסיפים את המלח, הפלפל השחור, הפפריקה והסוכר ואת רסק העגבניות ומערבבים. מוסיפים את השעועית, יוצקים את המרק או המים ואת מיץ העגבניות ומיץ הלימון ואת הכוסברה הקצוצה מערבבים – בודקים שהנוזלים מגיעים עד לגובה כ5 ס”מ מעל המרכיבים, ואם חסרים נוזלים מוסיפים עוד קצת מים או מרק. מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, מכסים  ומבשלים 25 דקות על להבה בינונית – במהלך הבישול בודקים אם ואם המרק סמיך מדי מוסיפים לו עוד מים או מרק עוף.
  2. טועמים ומתקנים תיבול – ואז מפזרים עד עלי כוסברה למעלה, ואם רוצים מוסנפים עוד קצת מיץ לימון, לפי הטעם. מגישים לצלחות. אוכלים חם.

 

 

16 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *