מרק עגבניות עם פסטה קטנה

ברגעים שבהם הכי צריך אוכל חם ולא מתוחכם, אני מבשלת (על אוטומט, לפעמים) מרק עגבניות עם פסטה קטנה. מהסוג הזה שבו הפסטה מתבשלת כבר בתוך המרק, והם נמזגים יחד לקערית ומעניקים לי ולמשפחה שלי חום ונוחם מיידים. איזו פסטה? פשוט פסטה קטנה למרק, יש בסופר, של כמה חברות  – הפסטה בה השתמשתי לצילום המנה, וגם אהובה עליי לשימוש בבית  היא דיטלני ריגאטי. אפשר, למשל, גם ריזוני, שהם סוג של פתיתים, ומעט קטנים יותר. בהגשה, אני מוסיפה לפעמים יוגורט למרק, ובמקרים מסוימים , במקום היוגורט, שמנת  חמוצה. גם פרמזן מגורר מלמעלה זו אופציה לא רעה בכלל.

 

המרכיבים (6-8 מנות)
 3 כפות שמן זית
1 בצל, קלוף וקצוץ דק מאד
1 גזר, קלוף ומגורר דק מאד
4 גבעולי סלרי (עם העלים), קצוצים דק מאד
מלח, פלפל שחור גרוס דק
3 שיני שום, קלופות וקצוצות דק
1 קופסה (100 גרם) רכז עגבניות (שימו לב שכתוב על הקופסה רכז ולא רסק)
1/2 כפית פפריקה מתוקה
2/3 כפית סוכר
 8 כוסות (כ-2 ליטר) מרק ירקות צח (מאבקה או תוצרת בית)
2 קופסאות (800 גרם בסך הכל עגבניות מרוסקות
כ-6 עלי בזיליקום טריים (עלים בלבד, הגבעולים מרים)
1 כוס פסטה קטנה למרק (כל סוג שאתם אוהבים. בצילום דיטלני ריגאטי)
אפשריות להגשה:
שמנת חמוצה, יוגורט, עלי בזיליקום קצוצים, גבינת פרמזן

 

ההכנה

  1. בסיר גדול, מחממים את שמן הזית. מוסיפים את הבצל, הגזר והסלרי, ומטגנים מעל להבה בינונית-גבוהה 7-5 דקות, עד שהבצל שקוף והגזר והסלרי מתרככים.  מוסיפים 1/4 כפית מלח ו-1/8 כפית פלפל שחור גרוס ואת השום ומערבבים. מוסיפים את רכז העגבניות, את הפפריקה ואת הסוכר ומערבבים. יוצקים פנימה את המרקואת העגבניות המרוסקות ומביאים לרתיחה. מוסיפים פנימה את הפסטה ומבשלים 20 דקות מעל להבה בינונית, ברתיחה עדינה, עד שהפסטה רכה. אם רוצים, מוסיפים פנימה את עלי הבזיליקום ומערבבים.
  2. מחלקים את המרק לקעריות, ואם רוצים מערבבים פנימה גם פסים של שמנת חמוצה או של יוגורט, ואפשר להוסיף גם עלי בזיליקום קצוצים למעלה. אפשר לאכול גם גבינת פרמזן מגוררת.
  3. מגישים חם.
1309 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *