נודלס עם ברוקולי ושקדים

בימים שבהם אני חוזרת מהעבודה מורעבת, אבל יש בי עדיין אנרגיית בישול מסוימת, אני מכינה את הנודלס האלה.  מזהירה מראש: מדובר במנה מהסוג שבו צריך לבשל קודם, בנפרד, את הברוקולי ואת הנודלס (אבל הם מתבשלים באותו סיר, ואפילו באותם מים. זה חוסך הרבה זמן ואנרגיה), ורק אז ליצור רוטב ולחבר הכל יחד.  אבל עדיין, זה לא סיפור גדול. והתוצאה  – פריכה, חורקת, מתוקה-מלוחה – שווה את זה.

 

המרכיבים (2 מנות גדולות)
250 גרם נודלס (אטריות ביצים)
250 גרם (כ-1/2 ראש בינוני) ברוקולי טרי, מופרד לפרחים
1/2 2 כפות שמן זית
1/2 כוס שקדים קלופים ופרוסים
4-3 (או לפי הטעם) שיני שום, קלופות ופרוסות דק
1 כף שמן שומשום
1/2 2 כפות דבש
3-2 כפות רוטב סויה

 

ההכנה

  1. מרתיחים מים בסיר. מבשלים את הנודלס לפי הוראות היצרן. מוציאים את הנודלס למסננת בכף מחוררת (לא שופכים את המים מהסיר – משתמשים בהם מיד לבישול הברוקולי). מסננים את הנודלס ושוטפים במים קרים. מביאים שוב את המים שבסיר לרתיחה ומבשלים את פרחי הברוקולי במשך 5 דקות. מוציאים ומסננים.
  2. במחבת רחבה בעלת דפנות גבוהות (כזו שתוכל להכיל גם את הנודלס בשלב הסופי של הבישול), מחממים 2 כפות משמן הזית ומטגנים את השקדים על להבה בינונית-גבוהה ותוך השגחה מתמדת, עד שהם מזהיבים. מוסיפים את השום ומטגנים קלות, שוב תוך השגחה, עד שהוא מזהיב. מכבים את הלהבה. יוצקים על השקדים את שמן השומשום והדבש ומערבבים. מעבירים את השקדים והשום לקערה נפרדת.
  3. מוסיפים למחבת את הברוקולי, יוצקים עליו את רוטב הסויה ואת שאר שמן הזית ומבשלים מעל להבה גבוהה כמה דקות, תוך ערבוב מדי פעם, עד שהוא מתרכך קצת, אבל עדיין נותר פריך. מוסיפים את הנודלס ומערבבים, בעזרת שתי כפות, עם הברוקולי. מוסיפים פנימה את השקדים עם השום, ומערבבים שוב בעדינות בשתי כפות או מלקחיים. מעבירים לצלחות ואוכלים מיד.
415 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *