מרק חתונה איטלקי (עם כדורי עוף, פסטה וירקות)

השם של המנה – Minesta Marinata – מרמז שזה מה שמגישים בחתונות איטלקיות כפריות שמאמות מרחפות בהן בין שולחנות שולחנות ארוכים ויין – אבל זה דווקא לא המקרה. שמו ניתן לו רק משום שמרכיביו “מתחתנים”, משתדכים מצוין זה עם זה. כך או כך המרק, שאני מכינה בגרסה מקומית –אישית (יש לו המון ורסיות) מתאים בול לעונה: הוא לבבי, כולל נוזל ארומטי, כדורי עוף במקרה זה (יש גם גרסה עם בקר ועוד), פסטה קטנה וירוקים מרימים. פשטות איטלקית מחבקת ומחממת.

המרכיבים (6-8 מנות)

למרק:

2 כפות שמן זית

1 בצל, קלוף וקצוץ

2 גזרים, קלופים וקצוצים

1/2 כוס (120 מ”ל) יין לבן

10 כוסות (1/2 2 ליטרים) ציר עוף

3/4 כוס פסטה קטנה כמו אורזו (בצילום) דיטליני, או אחרת

3 כוסות כרוב או קייל או תרד קצוצים דק 

קליפה מגוררת מלימון – בערך 1 כפית

לכדורים:

1 ק”ג בשר עוף או הודו טחון – או חצי עוף חצי הודו

1 כפית שמן זית

1/2 כוס פירורי לחם, רצוי פנקו

1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה

1 ביצה, טרופה

3 שיני שום, קלופות וקצוצות

1 כפית מלח, 1/4 כפית פלפל שחור גרוס

ההכנה

1.  הכדורים: שמים בקערה את כל המרכיבים ומערבבים לעיסה אחידה. יוצרים 12-15 כדורים בגודל שזיפים. 

2. המרק: בסיר גדול, מחממים את שמן הזית ומטגנים את הבצל והגזר עד שהבצל שקוף. יוצקים את היין ומביאים לרתיחה.מוסיפים את ציר העוף ומביאים לרתיחה.מוסיפים את הכדורים ומבשלים ברתיחה עדינה 15 דקות, בסיר מכוסה.מוסיפים את האורזו או הפסטה, מכסים ומבשלים ברתיחה עדינה עד שהיא במצב נגיס (אל דנטה). מכבים את הלהבה.

4. מוסיפים את הכרוב (או התרד או הקייל) ומערבבים, מגררים פנימה את קליפת הלימון. טועמים ובודקים תיבול. מחלקים לצלחות ומוסיפים מעט שמן זית ומיץ לימון. מגישים חמים.

איך שומרים?  במקרר, עד 4 ימים. 

תכירו את האורזו: 

זוהי פסטה (קטנה!) לכל דבר, אבל במראה שמזכיר פתיתים או גרגרי אורז, כי היא מגיעה ביחידות זעירות מוארכות. היא טעימה להפליא כשמכינים אותה בבישול במים, בדומה לאופן שבו מכינים פתיתים, וגם נפלאה לשילוב במרקים כמו כאן: חוץ מלהיות טעימה מאד היא מתבשלת מהר וגם מסמיכה קצת את המרק, משום שיש בה הרבה עמילן. 

13 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *