שיש לשישי: עוגת קקאו-שקדים משויישת

לא רק בשישי – האמת היא שהיא נהדרת גם לכל יום אחר, הגרסה הקצת יותר מתחוכמת אבל עדיין טעימה כל כך של עוגת השיש הקלאסית, שמערבבת בחינניות מפוספסת בין גם טעמים מודגשים של שקדים וקקאו. העוגה המושלמת להניח על המעמד במטבח ולחתוך פרוסות די עבות מדי פעם.

המרכיבים (תבנית בקוטר 24-22 ס”מ או תבנית באורך 25 ס”מ)

150 גרם חמאה, רכה

1 כוס (200 גרם) סוכר

4 ביצים

2 כוסות (280 גרם) קמח תופח

1 מכל (200 גרם) שמנת חמוצה

2 כפיות חלב

3 כפות אבקת קקאו (או אבקת קקאו ממותקת כמו שוקולית אם רוצים פסי קקאו מתוקים מעט יותר)

150 גרם שקדים טחונים דק

1 כף תמצית שקדים

ההכנה

  1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). משמנים את התבנית.
  2. שמים בקערת המערבל את החמאה הרכה, הסוכר והביצים ומקציפים יחד עד שמתקבל קרם אחיד, כ-5 דקות. מסירים את הקערה מהמערבל, מוסיפים שליש מכמות הקמח ושליש מהשמנת החמוצה, מערבבים, מוסיפים שוב שליש קמח ושליש שמנת, מערבבים ומוסיפים את השליש האחרון של הקמח והשמנת, ומערבבים עד שמתקבלת עיסה אחידה. מחלקים את העיסה באופן שווה בין שתי קערות.
  3. לקערה מספר 1: מוסיפים את השקדים הטחונים ואת תמצית השקדים ומערבבים. לקערה מספר 2: מוסיפים את אבקת הקקאו ו-2 כפות החלב ומערבבים לעיסה אחידה, שתצא חומה ומעט דלילה יותר. מכינים שתי כפות. בעזרת אחת מהן, מניחים במרכז התבנית תלולית מהעיסה הלבנה. בעזרת הכף השנייה, מניחים במרכז העיסה הלבנה תלולית מעיסת השוקולד, מה שיגרום לשתי העיסות להתרחב ולהשתטח קצת, וממשיכים לעשות כך, שכבה אחר שכבה – בכל פעם מניחים כף מעיסה אחת על העיסה הקודמת – הן יתרחבו בתבנית ויתפשטו עליה, עד שהעיסות ייגמרו והתבנית תתמלא. בעזרת קיסם, יוצרים, בכמה תנועות, כמה צורות בתוך הבלילות כדי לערבב אותן קלות בלבד. מנענעים קלות את התבנית כדי להיפטר מכיסי אוויר קטנים שאולי נוצרו בתוך הבלילה.
  4. אופים 40-45 דקות, עד שהעוגה מזהיבה יציבה וקיסם שננעץ לתוכה יוצא עם מעט פירורים. מוציאים ומצננים קצת. מחלצים מהתבנית ומגישים.

איך שומרים?  העוגה נהדרת ביום האפייה אבל אפשר לשמור, מכוסה בטמפרטורת החדר, עד 3 ימים.

צילום יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

 

706 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *