פתיתי עוף מוקפצים על אורז

מנת עוף שנולדה במטבח שלי פעם ביום שבו זה כל מה שהיה לי במקרר, אבל השתלב יחד באופן מושלם: פתיתי עוף קטנים, פריכים, שמתבשלים במהירות ברוטב ארומטי, עם נבטים בשביל הקרנץ’ הכיפי ועם שקדים בשביל עוד תוספת פריכות ובריאות – אבל תאמינו לי שזה יוצא טעים גם אם אין לכם שקדים! –  ופטרוזיליה.  אני אוהבת לאכול את העוף על אורז דביק קצת, כזה שהגרגירים שלו נצמדים  (ראו מתכון קל בתוך המתכון עצמו) אבל אפשר על כל אורז אחר, וגם על נודלס.

המרכיבים (6 מנות)

לאורז:

1/2 1 כוסות אורז עגול קצר או אורז רגיל בינוני

1/2 כפית מלח

1/2 2 כוסות מים

לעוף:

2 כפות שמן זית

1/2 ק”ג עוף טחון

מלח, פלפל שחור

3 שיני שום, קלופות ופרוסות

2/3 כוס שקדים, קלופים ופרוסים

אפשרות: 1 פלפל חריף, בלי הגרעינים, קצוץ דק

3-2 כפות רוטב סויה

1 כף שמן שומשום

1/2 2 כפות דבש

1/2 כוס נבטים

אפשרות להגשה: פטרוזיליה, קצוצה, פלפל חריף, קצוץ דק

ההכנה

  1. מתחילים בהכנת האורז: שמים את האורז בסיר (רצוי בעל תחתית עבה), יוצקים את המים, מוסיפים את המלח ומשהים בסיר רבע שעה, עד שכמעט כל המים נספגים באורז. מכסים ומבשלים ככה (בלי להוסיף מים) על להבה גבוהה עד לרתיחה. מנמיכים את הלהבה לבינונית-נמוכה ומבשלים רבע שעה. מכבים את הלהבה, לא פותחים את הסיר ולא נוגעים באורז. עוד עשר דקות הוא יהיה מוכן – כלומר  דביק וטעים.
  2. העוף: מחממים את שמן הזית במחבת גדולה. מטגנים את העוף הטחון 6-5 דקות מעל להבה בינונית-גבוהה. במהלך הבישול, מפוררים אותו מדי פעם באמצעות ערבוב בכף עץ, כדי שייווצרו פתיתים קטנים, זהובים. מתבלים במלח ובפלפל שחור. מוסיפים את השום, השקדים והפלפל החריף (אם רוצים) ומטגנים תוך כדי ערבוב כחצי דקה, עד שהכל מזהיב היטב (נזהרים שהשום לא ייחרך). מוסיפים למחבת את רוטב הסויה, שמן השומשום והדבש, מערבבים ומוסיפים את הנבטים. מבשלים מעל להבה גבוהה כמה דקות, עד שכל המרכיבים מכוסים ברוטב עדין וזהוב. מכבים את הלהבה.
  3. ההגשה: עורמים אורז בצלחות ויוצקים מעל את תערובת העוף. מוסיפים פטרוזיליה קצוצה ועוד פלפל חריף, אם רוצים. אוכלים.

צילום: יוסי סליס, סטיילינג: נטשה חיימוביץ

473 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *