פסטה עם כדורי בשר ברוטב עגבניות

לסרט “גשם של פלאפל”, שבו מדען צעיר ומבריק ממציא בטעות מכונה שממטירה אוכל מהשמיים,  קוראים במקור  “מעונן, עם אפשרות לכדורי בשר” (Cloudy With A Chance of Meatballs). ובכן, לא יכלו להגיד את זה טוב יותר בשבילי: מעונן בחוץ או בלב? הפתרון בהחלט יכול להיות סיר עם רוטב עגבניות מבעבע, ובתוכו כדורי בשר. זה פשוט מסוג הדברים שמרגיעים את הבית כולו, נוסכים עליו שלווה.לפי כל קלישאות הסרטים ההוליוודיים על מאמות איטלקיות גדולות, שתלטניות קמעה, שמבשלות מהלב ומהנשמה.הבישול לא מסובך. זו מנה מהסוג שמרעיף עליך  חום ואהבה בלי השקעה מטורפת . יש גם אלמנט מרגיע, מבחינתי, בגלגול כדורי הבשר בין הידיים. תרפויטי קצת. הגרסה שלי מערבבת בין בשר בקר לבשר הודו (הכדורים יוצאים קלילים יותר) ויש בה גם סולת דקה שאם תרצו אפשר להחליף בקמח תירס דק. הרוטב קליל יחסית ולא מורכב. זהו, רק להכין פסטה.

המרכיבים (6 מנות)

1 בצל, מקולף וחצוי

3 שיני שום, קלופות

1 כף שמן זית

לכדורי הבשר:

1/2 כפית חרדל דיז’ון חלק לא חריף

250 גרם בקר טחון

250 גרם הודו טחון

1 ביצה

2 כפות סולת דקה, 2 כפות פירורי לחם

1 כפית מלח, 1/2 כפית פפריקה מתוקה, פלפל שחור, לפי הטעם, 1 כפית אורגנו יבש

לרוטב:

1 כף שמן זית

1 חבילה (400 גרם) עגבניות מרוסקות

1 חבילה (250 גרם) רכז עגבניות

1 כפית חומץ בלסמי

1 כפית סוכר,1 כפית מלח, 1/2 כפית פפריקה מתוקה, מלח, פלפל שחור

כ-1/2 כוס עלי בזיליקום טריים (עלים בלבד, בלי הגבעולים)

לפסטה:

250 גרם (1/2 חבילה) פסטה ארוכה כמו ספגטי או פטוצ’יני או קצרה כמו פנה (“צינורות”)

1 כף מלח

 

ההכנה

  1. שמים את הבצל והשום, עם שמן הזית, בקערת מעבד המזון, ומעבדים למחית גסה (במקום, אפשר גם לקצוץ אותם ידנית). שמים מחצית מהכמות בקערה גדולה וחצי מהכמות בסיר.

2. כדורי הבשר: מוסיפים לקערה עם הבצל והשום את שאר מרכיבי כדורי הבשר, מערבבים ולשים בידיים  לעיסה אחידה. יוצרים מהעיסה כדורים בגודל שזיפים קטנים ומגלגלים בין הידיים עד שהם חלקים (אפשר להרטיב קצת את הידיים ואז הם יוצאים חלקים ממש). חשוב ליצור כדורי בשר שווים בגודלם, כדי שכל הכדורים יתבשלו באופן אחיד. מאחסנים במקרר עד לבישול.

3. הרוטב ובישול כדורי הבשר: מוסיפים לשום ולבצל שבסיר עוד כף שמן זית, ומבשלים מעל להבה בינונית כ-10 דקות, עד שהבצל שקוף. מוסיפים את רכז העגבניות, החומץ הבלסמי, הסוכר, המלח, הפפריקהוהפלפל השחור וחצי כוס מים, מערבבים ומחממים מעל להבה בינונית עד שהרוטב מגיע לרתיחה קלה.מוסיפים לסיר את עלי הבזיליקום ומערבבים. מסדרים את כדורי הבשר בתוך הרוטב, חשוב לא להזיז אותם יותר מדי בשלה הזה כי הם עלולים להתפרק. מכסים ומבשלים כ-15 דקות מעל להבה בינונית נמוכה. מסירים את המכסה והופכים בזהירות את כדורי הבשר. מכסים מבשלים 15 דקות נוספות  מעל להבה בינונית נמוכה. לבדיקת מוכנות, פשוט פותחים אחד מהם בזהירות בכף. אם נשארו חלקים של בשר טחון  לא מבושל, תזהו אותם לפי צבעם הוורדרד – פשוט מבשלים עוד קצת).

4. הפסטה: ממלאים סיר גדול בהרבה מים, מביאים לרתיחה, מוסיפים כף מלח, מוסיפים את הפסטה ומבשלים ומבשלים עד שהיא מתרככת ומגיעה למצב נגיס אבל לא רך מדי. מסננים

5. ההגשה: מחלקים את הפסטה לצלחות,מניחים עליה מכדורי הבשר והרוטב, ואוכלים חם.

איך שומרים? במקרר עד יומיים. ואפשר גם להקפיא בכלי אטוםעד חודשאני אוהבת להקפיא מנות נפרדות של כדורי הבשר ולא את כל הכמות יחד, מפני שלעיתים אני רוצה להפשיר רק חלק מהכמותלארוחה קטנה. הדרך הנוחה ביותר היא להקפיא  3 כדורי בשר עם מעט מהרוטב בשקיות הפלסטיק המרוכסנות. כדי להפשיר מעבירים את תוכן השקיות או הקופסה לסיר ומחממים את כדורי הבשר ברוטב מעל להבה בינוניתנמוכה.

צילום:יוסי סליס, סטיילינג: נטשה חיימוביץ’

368 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *