עוגת גבינה ישראלית חמימה (עוגת גבינה של בתי מלון)

זאת העוגה שהיא ברירת מחדל הגעגוע שלי, ואני יכולה לאכול ממנה בכל שעה, ממש לא רק בבוקר ובהחלט לא רק בשבועות. עוד יתרונות, חוץ מהפגת געגועים: היא קלה להכנה, מנחמת, חמימה, רכה (ואין בה גלוטן). מה צריך לזכור כדי להצליח איתה? רק דבר אחד: שכל המרכיבים, מלבד השמנת המתוקה, צריכים להיות בטמפרטורת החדר לפני ההכנה (בימים חמים זה אומר שפשוט תוציאו אותם  מהמקרר חצי שעה לפני ההכנה, בימים רגילים שעה).

המרכיבים (תבנית בקוטר 20 על 25 ס”מ)

המרכיבים

1  מכל (250 מ”ל) שמנת מתוקה

1  ק”ג גבינה לבנה 5% או 9% שומן

1 כוס (200 גרם) סוכר

5 ביצים

1/2 כוס (100 גרם) קורנפלור

2  כפיות מיץ לימון

1 כפית תמצית וניל

ההכנה

  1. מחממים את התנור לחום בינוני-נמוך (150 מעלות). מרפדים את התבנית בנייר אפייה ומשמנים אותו היטב (זאת עוגה שנדבקת, חשוב).
  2. שמים בקערת המערבל את השמנת המתוקה ומקציפים לקצפת רכה. מעבירים לקערה אחרת.שמים בקערת המערבל (אין צורך לנקות אותה) את הגבינה הלבנה, מתחילים להקציף ומוסיפים בהדרגה את הסוכר, מקציפים כדקה עד שמתקבל קרם חלק ורך. ממשיכים להקציף ומתחילים להוסיף את הביצים, זו אחר זו, תוך הקצפה מתמדת. מסירים את הקערה מהמערבל.  מוסיפים את מיץ הלימון ותמצית הווניל ומערבבים ידנית  עד שמתקבלת עיסה אחידה. מוסיפים את הקורנפלור, ואת השמנת המתוקה המוקצפת ומערבבים בתנועות קיפול עד שמתקבלת עיסה אחידה.
  3. יוצקים את העיסה לתבנית ואופים 50 דקות-שעה, או עד שהעוגה מתייצבת, השוליים שלה מתכנסים קצת פנימה, היא מזהיבה קלות ולפעמים נוצר בה בקע. מוציאים ומצננים קצת. מגישים חמימה.  או מאחסנים במקרר, בכלי אטום, עד יומיים.
111 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *