עוגיות אוזני פיל (פְּלֶמְיֵירְס)

בישול ואפייה הם מהדברים שאני הכי אוהבת לעשות עם הילדים שלי. אנחנו מבשלים יחד, מערבבים או לשים בצק, אופים ומקשטים, ואני מנקה את המטבח אחר כך. כן, לגבי החלק האחרון – צריך להתפשר, אפייה עם ילדים תמיד תסתכם במטבח מבולגן, אבל היא שווה את זה. עוגיות אוזני פיל, שנראות אצלנו יותר כמו פרפרים קטנים, מתאימות מאוד לעבודה עם ילדים. הבצק הרי כבר מוכן וזה רק העיצוב הכיפי שנשאר. מצוינות עם שוקו או תה, וטעימות מאוד גם ליד סלט פירות.

המרכיבים כ-30 יחידות

11/4 כוסות (250 גרם) סוכר

1 כפית קינמון טחון

300 גרם עלה בצק עלים קר מאוד (שהופשר ונשמר במקרר עד לרידוד)

40 גרם חמאה

ההכנה

  1. מפזרים רבע כוס מהסוכר על משטח העבודה ומניחים עליו את עלה הבצק. מפזרים מעל הבצק עוד שליש כוס מהסוכר ומרדדים את העלה 5 פעמים מלמעלה למטה, ואז 5 פעמים מצד לצד. מערבבים את שארית הסוכר עם הקינמון הטחון. הופכים את עלה הבצק, ומרדדים שוב. כעת אמור להתקבל מלבן בגודל 20 על 30 ס”מ – אם לא, מרדדים עוד קצת.
  2. מגלגלים, בעדינות אבל במהודק, את עלה הבצק משני צדדיו הארוכים של המלבן פנימה למרכז הבצק, עד ששני הצדדים נפגשים. מאחסנים במקפיא 20 דקות בדיוק.
  3. בינתיים ממיסים את החמאה בקערית קטנה במיקרוגל, או בסיר קטן על הכיריים. מצננים מעט.
  4. מושחים את הבצק בחמאה המומסת ומפזרים את שאר הסוכר עם הקינמון.
  5. מניחים את הגליל על משטח העבודה וחותכים בסכין חדה פרוסות בעובי 1 ס”מ. מניחים בתבנית, על נייר האפייה, בשכיבה, כשהחלק השטוח למעלה), במרווחים של 2 ס”מ זה מזה. מקפיאים כשעה.
  6. מחממים תנור מראש לחום גבוה (200 מעלות). מעבירים את תבנית העוגיות היישר מהמקפיא לתנור ואופים 8-10 דקות עד להזהבה. אם הן תופחות מדי במהלך האפייה, אפשר לשטח אותן בזהירות בעזרת מרית. מוציאים ומצננים.

איך שומרים? בכלי אטום, בטמפרטורת החדר, עד שלושה ימים.

צילום יוסי סליס סטיילינג נטשה חיימוביץ

 

171 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *