מאפה בצק עלים עם בשר ופירות יבשים

ברגע פיוטי אחד לפני האפייה התחלתי להכין מבצק העלים שנשאר מהכנת הגלילות עלים חמודים והדבקתי אותם למעלה, זו ממש לא חובה אבל זה יוצא מאד יפה וחגיגי, אז מתחשק לכם להשקיע בחגיגיות, יש הוראות להכנת העלים בסוף המתכון.

המרכיבים (2 מאפים, כל מאפה כ-8 מנות)
1 חבילה (500 גרם) בצק עלים, קר (שומרים, מופשר, במקרר עד להכנה)
למלית
2 כפות שמן זית
1 בצל, קלוף וקצוץ דק
750 גרם בשר בקר טחון
2 שיני שום, קלופות ופרוסות דק
1/2 כוס משמשים יבשים קצוצים דק
1/2 כוס חמוציות קצוצות דק
1 כפית מלח, 1/8 כפית פלפל שחור
1/2 כפית פפריקה מתוקה
1 כפית בהרת (תערובת תבלינים עירקית)
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
1/2 כוס נענע קצוצה
לציפוי:
1 ביצה, טרופה

ההכנה

  1. המלית: מחממים את שמן הזית במחבת , מוסיפים את הבצל ומטגנים כמה דקות מעל להבה בינונית-גבוהה, עד שהוא שקוף ורך. מוסיפים את הבשר, מטגנים ומערבבים כמה דקות, עד שהצבע משתנה. מוסיפים את השום, את המשמשים ואת החמוציות ומערבבים ומטגנים עוד כמה שניות. מכבים את הלהבה. מוסיפים את המלח, הפלפל, הפפריקה והבהרת, מערבבים, מוסיפים את הפטרוזיליה ואת הנענע ומערבבים. מצננים.
  2. מחממים את התנור לחום בינוני-גבוה (190 מעלות).
  3. מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. מחלקים את בצק העלים לשני מלבנים (ואם רוצים, חותכים מהקצה של הבצק פס בצק בצק ליצירת עלי בצק, ראו הסבר ליצירת העלים בסוף המתכון).
  4. פורשים על משטח עבודה את מלבני הבצק הקרים. מניחים בצד האחד של מלבן מחצית מכמות המלית המצוננת, בגובה אחיד, ומקפלים בזהירות הבצק על צדו השני. מהדקים היטב את הבצק מכל צדי הסגירה. מניחים בזהירות בתבנית. בעזרת שיני מזלג, לוחצים בעדינות על צדי הבצק, לסגירה טובה יותר וליצירת דוגמת פסים עדינה. חוזרים על הפעולה עם שאר הבצק והמלית. מושחים את הבצק בביצה הטרופה.
  5. אופים 30-35 דקות, עד שהבצק מזהיב מאוד. מוציאים. מגישים חמים.

אם מכינים מראש:

הכי טעים טרי מהתנור אבל אפשר, אם רוצים, להכין, למלא, לעטוף היטב ולשמור במקרר עד יומיים. לפני ההגשה מוציאים ואופים, היישר מהמקרר, ממש לפני ההגשה.

 איך מכינים את עלי הבצק:

פורשים את בצק העלים הקר על משטח העבודה. בעזרת סכין, חותכים ממנו 12 צורות אובליות בצורת עלים ומסמנים על כל אחד מהם, בסכין חדה אבל לא עד הסוף – חריץ אמצעי עדין וממנו פסים צדדיים קטנים, בדוגמת עלה.  אחרי שמושחים את  הגלילות בביצה, מניחים עליהן בעדינות את עלי הבצק, בשתי שורות אורך (ראו צילום). ובעזרת מברשת, מושחים גם אותם בביצה. אופים באותה דרך.

צילום: יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

483 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *