דייסת חורף

קוואקר וקינואה עם פירות ואגוזים

זאת דייסת ארוחת בוקר (או ערב. היו מקרים שגם צהריים) בעלת מזג טוב. היא רכה, מזינה וטעימה ביותר, בהנחה שאתם מסוג האנשים שאוהב דייסות כמובן. אם כן, זה מהמאכלים האלה שטורחים על הכנתם, בשביל עצמך או בשביל מישהו אהוב, וכאשר אוכלים, מרגישים שזה היה שווה את זה. כשאני מכינה דייסות, אני נאמנה בדרך כלל לקוואקר אהובי משכבר, אבל במקרה הזה, הפתעה, אני מוסיפה לדייסה גם קינואה. כן, כן, יש לי מערכת יחסים מורכבת עם קינואה, אבל פה היא פשוט מעולה: מתבשלת יחד עם הקוואקר, גרגריה מתרככים ונפתחים והיא הופכת לחלק מהדייסה תוך שהיא מוסיפה טעם אגוזי נהדר ומרקם. אני מגישה את הדייסה עם פרוסות של פירות חורף, תפוזים ותותים למשל, או כל פרי אחר שתרצו מתאים גם, ובפירות מוקפאים שהופשרו כמו פטל, יחד עם פירות יבשים כמו  אגוזים וקוקוס צ’יפס ללא סוכר (שהוא השטן הלבן החדש שלי כי אני מכורה אלי. וזה משמין וטעים).  נסו את זה.

 

המרכיבים (4 מנות)
200 גרם שיבולת שועל (קוואקר)
100 גרם קינואה
1 כוס מים רותחים
450 מ”ל חלב, או חלב קוקוס או חלב שקדים חלב אורז
קליפה מגוררת מ-1 תפוז כתום או אדום
1 כפית תמצית וניל
1 כף דבש או סילאן או סוכר חום
אפשרויות להגשה, הכל ביחד או שילוב שלהם:
פירות חתוכים למשל: פילטים של תפוז, תותים, בננות פרוסות
פירו קפואים מופשרים, כמו פטל
פירות יבשים כמו: משמשים, תנים שזיפים, פטל יבש, קוקוס מיובש, תפוח מיובש
אגוזים: פקאן, אגוזי מלך, אגוזי לוז
עוד דבש או סילאן

 

ההכנה

  1. הדייסה: שמים בסיר את הקוואקר ואת הקינואה, מוסיפים את כוס המים הרותחים ומשאירים בסיר, בלי להדליק את הלהבה 10 דקות. מוסיפים את החלב,  קליפת התפוז המגוררת, תמצית הווניל, הדבש הסילאן או הסוכר, מביאה לרתיחה, מנמיכים את להבה לקטנה ומבשלים בערך 15-20 דקות, תוך ערבוב מדי פעם והשגחה שקרקעית הסיר לא נחרכת, עד שגרגרי הקינואה פתוחים לגמרי ורכים וגם שיבלת השועל מבושל ורכה ובסיר יש דייסה במרקם קרמי. מכבים את הלהבה.
  2. ההגשה: יוצקים את הדייסה לקערות הגשה ומוסיפים למעלה שילוב כמה מהדברים  הבאים: פירות טריים חתוכים כמו תותים או בננה א פילטים של תפוזים,  קוקוס, אגוזים קלופים וחצויים, מה שאתם בוחרים. אם רוצים, מוסיפים עוד דבש או סילאן למעלה. אוכלים.
262 צפו