עוגת קוקוס שאנל (טארט שוקולד קוקוס קל להכנה)

את עוגה יפהפייה, אבל לא פחות חשוב, קלה להכנה. עשר דקות עבודה בערך, וזהו. ואפילו אפשר להכין אותה יום מראש. בנחת. וזה שוס. יש לי חברה שקוראת לעוגה – הגרסה הביתית לחטיף באונטי. אני רק אומרת שזו דרך מצוינת להגיש קינוח טעים ומרשים באופן קל יותר.

המרכיבים (תבנית בקוטר 24 ס”מ)

לקלתית:

500  גרם ( 1/2 2 חבילות) פתיתי קוקוס

140 גרם חמאה

למלית:

1/2 1 מיכלים (375 מ”ל) שמנת מתוקה

200 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות

200 גרם שוקולד חלב, שבור לקוביות

לקישוט:

כ-1/2 כוס פיסטוקים קלויים קלופים קצוצים גס

ההכנה

  1. מחממים תנור לחום בינוני נמוך (160 מעלות). מרפדים את התבנית בנייר אפייה.
  2. שמים בקערת מעבד המזון או הבלנדר את הקוקוס והחמאה ומעבדים קצרות רק עד שהחמאה מתערבבת בקוקוס. מעבירים לתבנית ומשטחים בידיים, כך שתיווצר תחתית בעובי אחיד ושוליים בגובה 4 ס”מ.
  3. אופים 15-20 דקות, או רק עד שהקלתית מתחילה להזהיב. מוציאים מהתנור ומצננים לחלוטין. לא עובדים עם הקלתית עד שהיא קרה לגמרי.
  4. המלית: שמים את השוקולד בקערה גדולה. בקערה נפרדת, המתאימה למיקרוגל, שמים את השמנת ומחממים עד לסף רתיחה, 4-5 דקות. לחילופין אפשר לחמם את השמנת בסיר על להבה בינונית עד לסף רתיחה ולהשגיח שלא תחרך. יוצקים את השמנת על השוקולד ומערבבים עד שהוא נמס ומתקבל קרם אחיד. מצננים קצת.  יוצקים את קרם השוקולד לקלתית הקוקוס הקרה. משהים ל-20 דקות בטמפרטורת החדר.
  5. מפזרים את הפיסטוקים הקצוצים סביב שולי הקרם. מאחסנים במקרר 5 שעות לפחות (עד לילה) ללא כיסוי. הטארט מוכן כשהמלית יציבה מאוד.
  6. ההגשה: מחלצים מהתבנית חותכים לפרוסות ומגישים.

איך שומרים: במקרר, מכוסה היטב עד 3 ימים

מהו הרגע הנכון לקישוט עוגת קרם?  

אם מקשטים את קרם השוקולד בפיסטוקים (או בכל קישוט אחר) כשהקרם עדיין חמים, הם שוקעים. מצד שני, כשהקרם קר לגמרי, אחרי צינון במקרר, הם לא נדבקים אליו כמו שצריך. אז מתי לקשט? הזמן המושלם הוא כשהקרם בטמפרטורת החדר, ולפני שהעוגה נכנסת לקירור ארוך במקרר. היצמדות מושלמת ויפה – מובטחת.

 

לרכישת חוברת פסח אופטימי – המתנה המושלמת לחג

84 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *