עוגה לבנה שאופים במחבת

עוגת המחבת שלפניכם מתחילה על הכיריים ועוברת לתנור  – שם היא נאפית בתוך המחבת, ממנה גם מגישים אותה.  שימו לב – היא לא מתוקה ממש, היא מכילה רק חצי כוס סוכר, ולכן מצוינת כמאפה לארוחת בוקר, אבל גם  לקפה/ תה אחה”צ או לכל זמן אחר, האמת. מגישים עם אבקת סוכר ואם רוצים, גם פירות טריים. אפשר גם קצפת ליד.  אין לכם מחבת שאפשר להכניס לתנור? עטפו את ידית המחבת שלכם של מחבת ברדיד אלומיניום, היטב היטב, והכניסו לתנור – וזכרו שמציאים בזהירות עם מגבת, כי רדיד האלומיניום מתלהט  והופך חם מאד.

המרכיבים (מחבת שאפשר להכניס לתנור בקוטר 24 ס”מ)

140 גרם חמאה

2 כוסות (240 גרם) קמח תופח

1/8 כפית מלח

1/2 כוס (100 גרם) סוכר

3 ביצים

1 כפית תמצית וניל

2 מכלים חבילות (500 גרם) יוגורט המכיל % 3 לפחות

1/4 כוס חלב

אפשרות להגשה:

אבקת סוכר, סירופ מייפל, תותים

 

  1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות).  מכינים מחבת שנכנסת לתנור, רצוי מחבת ברזל כבדה, בקוטר כ-24 ס”מ.
  2. שמים את החמאה במחבת ומחממים מעל להבה בינונית עד שהיא נמסה. יוצקים את רוב החמאה לכלי נפרד אבל משאירים במחבת שכבת חמאה  מורחים באופן אחיד על התחתית והדפנות, הכי קל בעזרת מברשת סיליקון – חשוב לשמן את המחבת היטב. שמים בקערת המערבל את הביצים והסוכר, מקציפים לקרם אחיד, מוסיפים את החמאה המומסת, הקמח התופח, המלח והסוכר, תמצית הווניל, החלב והיוגורט ומקציפים דקה שתיים לעיסה אחידה.
  3. יוצקים את הבלילה למחבת, מחממים מעל להבה בינונית-גבוהה כדקה-שתיים עד שהיא מתייצבת קלות. מעבירים לתנור החם ואופים כ-35 דקות או עד שמתקבלת עוגה יציבה וזהובה.
  4. ההגשה: מוציאים מהתנור. אם רוצים, יוצקים על העוגה סירופ מייפל. אם רוצים, זורים למעלה אבקת סוכר, ומקשטים בתותים או פירות אחרים. מגישים חמים או בטמפרטורת החדר.

צילום יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

16 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *