קציצות עוף בחומוס ותרד

מה שיש במחבת הוא חומוס, רך וחמים, תרד ולימון שהופכים את התבשיל לקליל וטעים יותר  והקציצות, שהן פשוט קציצות. מעולות, אבל פשוט קציצות. זה מספיק לפעמים, בסופו של יום עבודה, במיוחד כשבאים הביתה מהקור שבחוץ, ורוצים להעמיס קערות עמוקות באוכל ביתי ולא מסובך. אם רוצים,  אפשר להוסיף אורז להגשה. או בורגול. או קוסקוס. או כלום, רק לאכול ככה, אולי עם עוד קצץ לימון סחוט מלמעלה.

המרכיבים (6 מנות)

לקציצות:

800 גרם עוף טחון

1 כפית מלח, פלפל שחור גרוס, 1/2 1 כפיות פפריקה אדומה מתוקה

אפשרות טעימה: 1 כפית תערובת ראס אל חנות (להשיג בחנויות תבלינים)

1 ביצה

1 כוס פירורי לחם

2 שיני שום, קלופות

1 בצל, קלוף וחצוי

3 כפות שמן זית

2 כפות מיץ לימון

לחומוס עם התרד

1 כף שמן זית

2 בצלים, קלופים ופרוסים בעובי בינוני

1/2 2 כוסות גרגרי חומוס מבושלים מוקפאים בשקית, או חומוס מבושל ביתי (ראו הסבר בסוף)

2 כפות מיץ לימון

2 כוסות מים או מרק עוף מוכן

1/2 חבילה (250 גרם) עלי תרד

1/2 כפית מלח, 1/8 כפית פלפל שחור, 1 כפית פפריקה מתוקה

אפשרויות להגשה:

אורז, קוסקוס, בורגול

  1. 1. הקציצות: שמים בקערה את העוף הטחון, מלח, פלפל, הפפריקה, תערובת ראס אל חנות (אם רוצים) הביצה ופירורי הלחם. שמים בקערת מעבד המזון את השום, הבצל וכף משמן הזית ומיץ הלימון ומעבדים זמן קצר למחית גסה. מוסיפים לקערת העוף הטחון, ולשים עד שמתקבלת עיסה אחידה. יוצרים מהעיסה כדורים בגדול עגבניות שרי. מחממים במחבת בעלת שוליים גבוהים או סיר רחב את שאר שמן הזית ומטגנים את כדורי העוף על על להבה בינונית-גבוהה, עד שהם מזהיבים משני הצדדים. מעבירים לצלחת מרופדת בנייר סופג
  2. החומוס והתרד: מוסיפים למחבת בה טוגנו הקציצות עוד כף שמן זית, ומטגנים את הבצל עד שהוא רך ושקוף. מוסיפים את גרגרי החומוס ומטגנים יחד דקה-שתיים. מוסיפים למחבת את מיץ הלימון ואת מרק העוף, מוסיפים את עלי התרד, מערבבים ומחזירים פנימה את הקציצות, מתבלים במלח ובפלפל, ובפפריקה, ומבשלים על להבה בינונית-גבוהה תוך ערבוב בעדינות מדי פעם, 5-7 דקות, עד שהרוטב מסמיך.  טועמים את הרוטב ובודקים אם צריך עוד מלח, פלפל או עוד לימון.
  3. מגישים, אפשר עם אורז או קוסקוס או בורגול.

איך מבשלים מהתחלה גרגרי חומוס יבשים? משרים 500 גרם גרגירי חומוס יבשים בקערה עם הרבה מים וכף אחת של סודה לשתייה,  למשך 8 שעות לפחות. למחרת מסננים את החומוס, מעבירים לסיר, מכסים במים, מוסיפים כף מלח ומביאים לרתיחה. מנמיכים ללהבה קטנה, מסירים את הקצף העכור שצף על המים, מכסים ומבשלים 45 דקות עד שעה, עד שהחומוס רך. מסננים.

צילום יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

 

163 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *