קינוח סולת, דבש וקרם וניל

המנה הזאת מבוסס על המתכון הלבנוני ליאלי ביירות, לילות בירות, מתכון מסורתי מבושם, טעים להפליא שהפך בשנים האחרונות, ובצדק, לקינוח פופולרי בתפריטי מסעדות. השכבות: פודינג סולת סמיך (מבושל, אין כאן אפייה) ונפלא ועליו קרם, כשאת שתיהן אופף סירופ מי ורדים. למעלה יש פיסטוקים שקדים ופירות, אם תרצו. הגרסה כאן קלילה קצת יותר להכנה מהמקור, ואפשר לבצע בשני אופנים: לחלק מראש למנות אישיות בכלים או להכין בכלי אחד (תבנית פיירקס) ולחתוך למנות בהגשה.

המרכיבים (ליחידה אחת שמיועדת לחלוקה בתבנית בגודל 25 על 20 ס”מ או 8-10 כלים אישיים כמו כוסות בנפח של 150 מ”ל כל אחד)

לפודינג הסולת:

1 ליטר חלב % 3 שומן

1 כף סוכר, 1 כף דבש

100 גרם (1/2 כוס) סולת

20 גרם חמאה

1 כף מי ורדים

לקרם:

2 מכלים (500 מ”ל) שמנת מתוקה

1 חבילה אינסטנט פודינג וניל

לסירופ:

3/4 כוס סוכר

1 כוס מים

1 כף מי ורדים

לקישוט

פירות כמו פרוסות תאנים וגרגרי רימון, פיסטוקים ושקדים קצוצים דק

ההכנה

  1. משמנים קלות את התבנית או הכוסות האישיות.
  2. שכבת הסולת: שמים בסיר בעל תחתית עבה את החלב, הסוכר והדבש, מביאים לרתיחה עדינה מעל להבה בינונית, מוסיפים את הסולת, מערבבים מעל להבה בינונית 3-4 דקות עד שהסולת מסמיכה ובסיר מתקבל מרקם קרמי, מוסיפים את החמאה ומערבבים עוד 5-6 דקות, עד שמתקבלת בסיר דייסה סמיכה. מכבים את הלהבה ומצננים. מוסיפים את מי הוורדים. יוצקים את הדייסה לתבנית או לכוסות האישיות, משטחים את פניה, מכסים ומקררים שעה במקרר.
  3. הקרם: בקערת המערבל, מקציפים יחד את הפודינג והשמנת המתוקה 4-5 דקות, או עד שמתקבל קרם יציב. מורחים את שכבת הקרם על שכבת הסולת הקרה. מכסים ומקררים כחצי שעה במקרר.
  4. הסירופ: שמים את הסוכר והמים בסיר קטן ומביאים לרתיחה, מבשלים על להבה נמוכה 6-7 דקות או עד שמתקבל סירופ סמיך. מוסיפים את מי הוורדים ומערבבים. שומרים את הסירופ בטמפרטורת החדר עד להגשה.
  5. כחצי שעה לפני ההגשה: מוציאים את התבנית או הכלים האישיים מהמקרר ומשהים בטמפרטורת החדר. כרבע שעה לפני ההגשה, יוצקים על הקינוח את הסירופ. מקשטים בפירות, פיסטוקים או שקדים. אם מכינים בתבנית אחת, מחלקים למנות אישיות בצלחות ומגישים.

 הכנה מראש? אפשרית. עד לשלב הכנת הסולת בלבד– עד יומיים מראש ושומרים במקרר. את הסולת כולל כולל הקרם –  מכינים ושומרים עד יום מראש, 24 שעות, במקרר. בכל מקרה, את הוספת הסירופ והקישוט מבצעים ממש לפני ההגשה.  אם נשארו מנות מוכנות – עוטפים ושומרים עד יומיים במקרר.

איך הופכים את המתכון לפרווה: מחליפים את השמנת בחלב קוקוס ומכינים באותו אופן.

צילום וסטיילינג: נטשה חיימוביץ

35 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *