עוגת שקדים ופירות אדומים

עוגת השקדים שאני אופה בבית בהשראה ספרדית. לא מכילה מוצרי חלב או גלוטן, יש לה מעטה פריך למעלה ומבפנים, היא נימוחה ועסיסית, ומרקם שנדמה בהתחלה כלא אפוי לגמרי, אבל ככה בדיוק זה צריך להיות. מושלמת לפסח.

המרכיבים

(תבנית בקוטר 22 ס”מ עם דפנות גבוהות או תבנית אינגליש קייק באורך 25 ס”מ)

 

שמן, לשימון התבנית

5 ביצים, מופרדות

1 כוס (200 גרם) סוכר

1/8 כפית מלח

1 כוס (200 גרם) שקדים, טחונים דק

1 כפית קינמון טחון

4 טיפות תמצית שקדים איכותית (להשיג בחנויות הקונדיטוריה)

1/2 כוס פירות יער, אפשר קפואים-מופשרים, או דובדבנים טריים, מגולענים

אפשרות להגשה: אבקת סוכר

ההכנה

  1. מחממים את התנור לחום בינוני-נמוך (160 מעלות). מרפדים את התבנית בנייר אפייה ומשמנים היטב בשמן  (זאת עוגה שנדבקת, ואם לא משמנים קשה לחלץ אותה מהתבנית).
  2. שמים את החלבונים בקערת המערבל (מיקסר) ומתחילים להקציף  במהירות גבוהה. כאשר מתחיל להיווצר קצף, מוסיפים בהדרגה מחצית מכמות הסוכר ואת המלח, וממשיכים להקציף לקבלת קצף יציב וגבוה.
  3. מעבירים את הקצף לקערה אחרת, ומוסיפים לקערת המערבל (לא צריך לנקות אותה) את החלמונים, את שאר הסוכר, את השקדים, הקינמון ותמצית השקדים, ומערבלים לקבלת עיסת שקדים במרקם אחיד.
  4. מסירים את הקערה מהמערבל, ומוסיפים לה 2 כפות מהקצף. מערבבים לקבלת עיסה אחידה וקלילה. ממשיכים להוסיף בהדרגה את הקצף לעיסת החלמונים, ומערבבים קלות בכל פעם, עד שמתקבלת עיסה אחידה וקלילה. מוסיפים את פירות היער ומערבבים.
  5. יוצקים את העיסה לתבנית, ומחליקים את פניה. אופים 35-40 דקות, עד שהעוגה מתייצבת, תופחת ומזהיבה, וקיסם הננעץ לתוכה יוצא כשעליו פירורים. זאת עוגה שנשארת לחה בפנים גם כאשר היא מוכנה, ולא צריך לייבש אותה באפייה. מוציאים מהתנור ומצננים. מגישים עם יין או עם קפה ותה.

חשוב! זאת עוגה שמשחימה במהירות, בתנורים מסוימים במהירות רבה מדי. אם במהלך האפייה אתם מגלים שהחלק העליון משחים מדי, אפשר לכסות אותה לחלק מזמן האפייה ברדיד אלומיניום, ולהמשיך לאפות כך.

מגישים או שומרים בכלי אטום בטמפרטורת החדר, עד שבוע.

צילום יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

 

197 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *