עוגת שזיפים קלה, פריכה בקצוות

בלילות החמים  אני מדליקה מזגן ואופה עוגות תבנית (כאלה פשוטות, לא מסובכות, שחותכים לריבועים גדולים) מפירות הקיץ הבשלים  עד להתפקע, שמגירים מיצים מגרים כל כך שזה פשוט מתבקש להעמיס פרוסות שלהם בתוך בצק מהיר ולשלוח לתנור. העוגה הזאת, לא גבוהה בכלל ונהדרת לגמרי,  מתאימה למי שמטורף על עוגות פירות ועל שזיפים בפרט, כי אפשר לומר שבין השזיפים יש קצת בצק –  חמאתי, רך בפנים ופריך בקצוות ולמעלה, שטורייזלי קצת, וזה גם בזכות הסוכר וגם בזכות הקוואקר שיש בבצק וגם למעלה, שהוא גם טעים וגם טוב בשבילכם. העוגה טעימה בכל שעה, אגב, בוקר או צהריים או לילה מאוחר, ליד קפה חם או קר.

המרכיבים (תבנית בגודל 20 על 25 ס”מ) 

3/4 1 כוסות (240 גרם) קמח תופח

3 כפות קוואקר (שיבולת שועל)

200 גרם חמאה, קרה, חתוכה לקוביות של 2 ס”מ

3/4 כוס סוכר + 1 כף סוכר לציפוי

50 גרם אבקת סוכר

2 ביצים

5 -4 שזיפים אדומים בשלים, חצויים, מגולענים ואז פרוסים לפלחים (שמיניות)

ההכנה 

  1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות).
  2. מרפדים את התבנית בנייר אפייה כך שיישארו לנייר שוליים מכל צד (זה יקל על חילוץ העוגה מהתבנית אם תרצו).
  3. שמים בקערה גדולה את הקמח התופח וחצי הכמות (כף וחצי) מהקוואקר ומערבבים. מוסיפים פנימה את קוביות החמאה וממוללים בקצות האצבעות עד שהכול הופך לפירורים קטנים (זה לקוח דקה שתיים). מוסיפים את שלושת רבעי כוס הסוכר ואת אבקת הסוכר, מערבבים, מוסיפים את הביצים ומערבבים רק עד שמתקבל בצק דביק וגושי – זה בסדר, זה הבצק הנכון – לא עובדים אתו יותר מדי (עיבוד יתר של הבצק יהפוך אותו לקשיח, ולא פריך בקצוות).
  4. משטחים את הבצק בתבנית (הכי קל לעשות את זה בידיים) בשכבה אחת שווה.  מסדרים את פלחי השזיפים על הבצק בשורות צפופות, וזורים עליהם  את שאר הקוואקר ואת כף הסוכר הנוספת. אופים 35-40 דקות או עד שהעוגה יציבה וזהובה, השזיפים מגירים מיץ אדום ושוקעים קצת בבצק והסוכר מזהיב. קיסם שננעץ בעוגה צריך לצאת יבש, אבל עם מעט פירורים עליו (אם השכבה העליונה מזהיבה מהר מדי, והעוגה עדיין לא יציבה, אפשר לכסות את העוגה ברדיד אלומיניום ולהמשיך לאפות כך).  מצננים 10 דקות.
  5. חותכים לריבועים ומגישים.

צילום יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

185 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *