עוגת קוואקר, חלב ואגוזים רכה

  • העוגה הזאת. יש בה כל מה שאני צריכה כדי להירגע, לשקוע לתוך עולם זהוב אפוי ורך של אגוזים וקוואקר, שני מרכיבים שאהובים עליי במיוחד בכל עת. ההשראה להכנה הם ביסקוויטים רכים שטעמתי פעם בטיול ללואיזיאנה, על גדות נהר המיסיספי, בקפה שנראה כאילו נלקח מסצינה מהסרט “עגבניות ירוקות מטוגנות” שם שולבו קוואקר, פקאנים וחמאה חומה לכדי מאפים אישיים קטנים ורכים. יחד עם ביצים וקמח, הפכתי את השילוב הדרומי הזה לעוגה בחושה וקלה להכנה אחת, ולמרות שאני מחבבת מאד את החמאה החומה שמשולבת בה, יש לי סוד: היא מצליחה  גם עם שמן במקום. ראו בהמשך.
  • ההכנה כאמור ממש פשוטה – אבל יש לי בקשה אחת: כדי שהמרכיבים ימסו ויתערבבו זה לתוך זה, אחרת המרקם לא יוצא כמו שצריך, ובכמו שצריך אני מתכוונת דחוס ועסיסי ונפלא – אל תוותרו על שלב קירור העיסה במקרר שעתיים לפחות.
  • בעבר הייתי מכינה ללא ההשרייה של הקוואקר בחלב (הייתי פשוט טוחנת את הפתיתים עם שאר המרכיבים) אבל לאחרונה אני מוצאת שטחינת קוואקר מושרה בחלב מוסיפה עוד מימד של טעם ורוך לעוגה. משרים בחלב רגיל, בחלב שיבולת – להדגשת הטעם הקוואקרי, בחלב שקדים… מה שאתם אוהבים.
  • הצעת הגשה: אפשר עם פרי חתוך, או אפילו עם כמה, למשל סלט פירות ססגוני כמו שהוספתי לה בצילום. אפשר גם עם אבקת סוכר בלבד, ואפשר עם קצפת, שמנת חמוצה קרם פרש או גלידה. במיטה בסוף היום, עם כוס תה גדולה. עובד גם.
המרכיבים (תבנית בגודל 26 ס”מ)

2/3 כוס פתיתי שיבולת שועל (קוואקר) – אפשר להשתמש בפתיתי שיבולת שועל בשקית רגילה ואפשר גם באלו מהקופסה להכנה מהירה

חלב (רגיל, או חלב שיבולת, או חלב שקדים)-תצטרכו בערך 1/4-1/3 כוס

180 גרם חמאה

2/3 1 כוסות (170 גרם)  אגוזי פקאן או אגוזי מלך, קלויים ( * ראו טיפ לקליית אגוזים בהמשך)

1/2 כוס (70 גרם) קמח תופח

1 כוס (120 גרם)אבקת סוכר

2 כפות סוכר

1/8 כפית מלח דק

1 כפית תמצית וניל

4 ביצים

אפשרות להגשה: אבקת סוכר, פירות חתוכים

ההכנה

  1. השריית הקוואקר: שמים את הקוואקר בכוס מידה שמכילה 1 כוס, ממלאים 2/3 כוס בקוואקר ויוצקים מלמעלה חלב  – כך שיכסה את הקוואקר. משאירים כך להשרות את הקוואקר שעתיים לפחות עד לילה במקרר. אם משרים רק שעתיים, יכול להיות שלא כל החלב ייספג – מסננים (אפשר להשתמש בחלב לקפה או לכל דבר אחר, הוא טעים).

2. שמים את החמאה במחבת על הכיריים, ומחממים על להבה בינונית-גבוהה עד שהיא נמסה, ואז מתחילה להזהיב ועולה ממנה ריח אגוזי קצת, זה ייקח 5-7 דקות, במהלכם אפשר להנמיך את הלהבה אם החמאה נחרכת מהר מדי. מסירים מהכיריים.

3.שמים בקערת מעבד המזון את האגוזים, הקוואקר המושרה, אבקת הסוכר והסוכר הרגיל וטוחנים עד שמתקבלים פירורים דקים. מעבירים לקערה.

4. בקערה נפרדת, טורפים את הביצים. מוסיפים לקערה עם הפירורים את הקמח והמלח ומערבבים. מוסיפים את הביצים הטרופות, מערבבים קלות, מוסיפים את החמאה המומסת ואת הווניל ומערבבים קלות, רק בכמה תנועות, רק עד שהעיסה אחידה ולא יותר. ועכשיו – מכסים ומאחסנים במקרר שעתיים לפחות (עד 24 שעות).

5. מחממים את התנור ל-180 מעלות ומשמנים היטב-היטב את התבנית או מרפדים אותה בנייר אפייה ומשמנים אותו (ראו הוזהרתם: זאת עוגה שמאוד נדבקת!).

6. יוצקים את העיסה לתבנית ומיישרים. אופים 30-25 דקות, עד שהעוגה מזהיבה ויציבה, וקיסם שננעץ בה יוצא כשעליו מעט פירורים. מוציאים, מצננים כ-15 דקות ומחלצים מהתבנית.

7. מגישים עם אבקת סוכר למעלה ואם רוצים עם פירות או עם תוספות אחרות כמו שמנת או קצפת (ראו בהקדמה).

איך שומרים? במקרר, מכוסה, עד 4 ימים. מביאים לטמפרטורת החדר, ואפשר גם לחמם, לפני האכילה.

אין חמאה בנמצא? ותרו על סעיף 1 לגמרי והכינו את העוגה באותו אופן עם 180 מ”ל שמן קנולה. שאותו את לא מחממת אלא פשוט מוסיפה לעיסה בשלב שבו את מוסיפה את החמאה? נכון – לא עושים איתו שום תהליך

איך קולים אגוזים? בעדינות. מחממים את התנור לחום בינוני נמוך – 150 מעלות, מפזרים את האגוזים בתבנית וקולים 3 דקות, או במחבת יבשה (ללא שמן) על להבה נמוכה מאוד, תוך ערבוב והשגחה מתמדת, במשך דקה-שתיים.

צילום וסטיילינג: נטשה חיימוביץ

704 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *