הכוכבת של כל הזמנים: עוגה לבנה עם פירורים

עוגת לבנה מושלמת שכובשת כבר שנים את כל הלבבות

לא רק שהעוגה הלבנה הזאת היא הדבר הכי טעים, הכי נימוח והכי רך (בחלק התחתון, למעלה יש פירורים פריכים), שאתם יכולים ליצור בשביל עצמכם ולאכול ליד הקפה, זו גם אחת העוגות הכי קלות להכנה שיש. אפילו לא צריך מיקסר. רק לערבב. נתקלתי בה, במה שהפך לקראש מיידי, בבוקר סגרירי אחד במערכת “לאשה”, כשסגנית עורכת “סטייל”, מרב פרנק, הגישה לי אותה עם קפה. העונג!

מיד פתחתי בתחקיר, שהוביל לכך שבעלת המתכון, רותי ויטלה,שלחה לי אותו, וסיפרה שזה מתכון של אמא שלה, רשל סרווידיו-ויטלה. מאז כבר התאהבו בעוגה המוני אנשים. אתם חייבים לנסות גם.

 

המרכיבים (תבנית באורך 25 24 ס”מ)
50 גרם חמאה רכה מאוד או מומסת (אפשר להחליף בכמות זהה של שמן)
1/4 כוס (40 מ”ל) שמן
1 כוס (200 גרם) סוכר
1/2 1 כוסות (210 גרם) קמח תופח
1 מכל (200 מ”ל) שמנת חמוצה
2 ביצים
1/2 כפית קינמון טחון

 

ההכנה

  1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). משמנים את התבנית.שמים בקערה את החמאה והשמן, מוסיפים את הסוכר והקמח ומערבבים עם כף עץ רק עד לקבלת בצק פירורי. מעבירים 3/4 כוס (150 גרם) מהפירורים לקערה נפרדת.
  2. מוסיפים לקערת הבצק את השמנת החמוצה ואת הביצים. מערבבים רק עד לקבלת עיסה אחידה. מוסיפים לקערת הפירורים את הקינמון הטחון ומערבבים, תוך שממוללים קצת את הפירורים בידיים.יוצקים את עיסת העוגה לתבנית המשומנת. מפזרים מעל את הפירורים. אופים כ-40 דקות, או עד שהעוגה זהובה מאוד ויציבה לחלוטין. מוציאים ומצננים קצת.
  3. מוסיפים לקערת הבצק את השמנת החמוצה ואת הביצים. מערבבים רק עד לקבלת עיסה אחידה. מוסיפים לקערת הפירורים את הקינמון הטחון ומערבבים, תוך שממוללים קצת את הפירורים בידיים.יוצקים את עיסת העוגה לתבנית המשומנת. מפזרים מעל את הפירורים. אופים כ-40 דקות, או עד שהעוגה זהובה מאוד ויציבה לחלוטין. מוציאים ומצננים קצת.
  4. אם לא אוכלים מיד, עוטפים היטב את העוגה ומאחסנים  בטמפרטורת החדר. למחרת היא אפילו טעימה ועסיסית עוד יותר.

איך מכפילים כמויות ומכינים שתי עוגות?

המתכון המקורי היה לשתי עוגות, שמכינים בשתי תבניות אינגליש קייק. כדי להכין שתי עוגות, מכפילים את כל הכמויות במתכון, חוץ מהביצים – משתמשים בשלוש ביצים ולא בארבע.

אפשר להקפיא?

בטח. עוטפים היטב ומאחסנים במקפיא עד חודשיים. מפשירים בטמפרטורת החדר.

8028 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. היי, האם ניתן להוסיף לתערובת פירות כמו תותים או שזיפים?