עוגת גבינה-תותים קרה קלה מאד

מתכון קלאסי וקל-קל-קל, עם אפקט מהמם בכלום עבודה

העבודה מינימלית, אף כי היא כוללת הכאת ביסקוויטים תמים בפטיש שניצלים, אבל זהו, כמעט. מלבד זאת רק מערבבים גבינת שמנת וקצפת, מורחים על הביסקוויטים, ודי. מה שנשאר הוא העניין של השכבה העליונה: לפעמים אני פשוט מורחת עליה קונפיטורת פטל וזה נפלא. אך לעיתים, כשיש לי כוח להשקיע אני מקשטת בתותים טריים – חותכת כל תות למניפה קטנה ואז מברישה אותם בסירופ סוכר. זה לוקח קצת זמן ואל תכנסו לזה אם אין לכם סבלנות, אבל האפקט מהמם. ואחרי יום במקרר יש לעוגה הזאת, עם שילוב התותים גבינה ביסקוויטים הזה שלה, טעם של גיל חמש.

המרכיבים (תבנית בקוטר 26 ס”מ)

200 גרם ביסקוויטים (כמו פתי בר או אחרים)

100 גרם חמאה, מומסת

לשכבת הגבינה: 

1 מכל (250 מ”ל) שמנת מתוקה

2/3 כוס סוכר

1 כפית תמצית וניל

2 מכלים (500 גרם) גבינה שמנת % 30  כמו פילדלפיה

לציפוי:

2 סלסלות (500 גרם) תותים יפים

1/2 כוס מים

1/2 כוס סוכר

או במקום כל זה: 2/3 כוס קונפיטורה (מרקחת פירות שלמים) תותים, פטל או דובדבנים

ההכנה 

  1. התחתית: שמים את הביסקוויטים בשקית, סוגרים היטב, אורזים במגבת וחובטים בהם במערוך או בפטיש שניצלים עד שהביסקוויטים הופכים לפירורים קטנים. לחלופין, אפשר לרסק במעבד-מזון.  מעבירים את הפירורים לקערה, מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים עד שכל הפירורים ספוגים בחמאה. מעבירים לתבנית ומרפדים בשכבה אחידה של פירורים. מועכים קצת, בידיים או בעזרת כף, כדי ששכבת הפירורים תהיה אחידה ודחוסה. שומרים במקרר עד להרכבת העוגה.
  2. הגבינה: מקציפים בקערת המערבל את השמנת המתוקה עם הסוכר לקבלת קצפת יציבה מאוד. מוסיפים את תמצית הווניל ואת הגבינה ומערבבים ידנית לקרם אחיד. מורחים על שכבת הבסיס שבתבנית ושומרים במקרר 5 שעות לפחות (עד יום) לייצוב.
  3. התותים והציפוי: מסירים מהתותים את העוקצים וחותכים בכל תות 3-4 חתכים לאורכו. מסדרים על העוגה הקרה והיציבה במעגלים. מאחסנים במקרר. שמים את הסוכר והמים  בסיר ומבשלים מעל להבה בינונית עד שהסוכר נמס לגמרי. מצננים לטמפרטורת החדר. מושחים את התותים הקרים בסירופ ומחזירים למקרר עד להגשה. אם משתמשים בקונפיטורה: מסדרים על העוגה את התותים הפטל או הדובדבנים מהקונפיטורה ומטפטפים מלמעלה את המרקחת עצמה.
  4. מגישים. אפשר לשמור במקרר עד 3 ימים.

צילום: יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

1117 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *