עוגת ביסקוויטים עם שמנת ושוקולד 

בגרסה המעולה הזאת לעוגת ביסקוויטים של נאוה שרון מנהלל  נכבשתי מיד כלפני כ-20 שנה, שמסרה לי במדויק את המתכון הוותיק  שלה לעוגה (תודה, נאוה!) שאותה היא מכינה באותה דרך כבר משנות השבעים. הא צריך לשנות משהו במתכון הזה? חד משמעית לא. יש דברים שלא צריך לגעת בהם. תכינו ותבינו בעצמכם.

המרכיבים (תבנית בגודל 25 על 30 ס”מ)

לעוגה:

3 כוסות חלב

1 כפית תמצית וניל

כ-1/2 1 חבילה (כ-250 גרם) ביסקוויטים בטעם קקאו

1 חבילה אינסטנט פודינג וניל בטעם שוקולד

1 חבילה אינסטנט פודינג וניל בטעם וניל

2 מכלים (500 מ”ל) שמנת מתוקה

לציפוי

100 גרם שוקולד חלב או מריר שבור לקוביות

50 גרם חמאה

ההכנה

  1. יוצקים לקערה כוס מהחלב ואת תמצית הווניל. טובלים בזריזות, רק במגע קליל, כשליש מכמות הביסקוויטים זה אחר זה בחלב, בחלב ומניחים בתחתית התבנית בצמידות.
  2. שכבת השוקולד: שמים בקערת המערבל את אבקת פודינג השוקולד, כוס מהחלב ומכל אחד של שמנת ומקציפים לקצפת יציבה. מורחים על שכבת הביסקוויטים שבתבנית ומיישרים את פני הקרם. טובלים עוד שליש מהביסקוויטים בחלב ומניחים על שכבת השוקולד.
  3. שכבת הווניל: שמים בקערת המערבל את אבקת פודינג הווניל, כוס החלב הנותרת ומכל השמנת הנותר מקציפים לקצפת יציבה. מורחים על שכבת הביסקוויטים שבתבנית ומיישרים את פני הקרם. טובלים את שאר הביסקוויטים בחלב ומניחים על שכבת הווניל.
  4. הציפוי: שמים את קוביות השוקולד והחמאה בסיר קטן ומחממים על להבה בינונית תוך בחישה והשכחה שהשוקולד לא נחרך עם שנוצר קרם חלק ודליל. מסירים מהכיריים ומצננים קצת. מורחים  על שכבת הביסקוויטים העליונה. מאחסנים במקרר רבע שעה ללא כיסוי עד ששכבת השוקולד מתייצבת. מכסים בניילון נצמד ומאחסנים במקרר שעתיים לפחות לייצוב.
  5. חותכים לריבועים ומגישים קריר.

צילום אוהד רומנו סטיילינג מור עזוז דרור

356 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *