עוגיות שוקולד וקוואקר

לא סתם עוגיות, אלא ממש חיבוק מקופל בתוך דיסקית חומה ורכה. אני ממליצה עליהן במיוחד לרגעים שבהם חייבים שוקולד – אבל לא שוקולד אלגנטי, מפונפן, כמו טראפלס. אני מתכוונת למשהו שוקולדי שהולך טוב עם כוס חלב בערב. מזהים את הצורך? זאת העוגייה עבורכם. היא פריכה בצדדים, אבל בפנים פדאג’ית ורכה כמו עוגה קטנה.

איך משיגים את המרקם? מערבלים במערבל את החמאה והסוכר, בהכנת עוגה, ומקפידים שהקערה וחומרי הגלם יהיו בטמפרטורת החדר, לא קרים. אפשר לאפות כמות גדולה כשיש זמן, ואז להקפיא בכלי אטום, לשלוף בכל פעם כשצריך, להביא לטמפרטורת החדר – ויש.

20 עוגיות

המרכיבים:

300 גרם שוקולד מריר אכותי (60% מוצקי קקאו)

120 גרם חמאה, רכה

1/2 כוס (100 גרם) סוכר חום בהיר

1 ביצה

1 כוס פחות 2 כפות (120 גרם) קמח

1 כפית אבקת אפייה

1/4 כפית מלח

1/3 כוס (30 גרם) אבקת קקאו

5 כפות קוואקר להכנה מהירה

ההכנה

  1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות) . מרפדים את התבנית בנייר אפייה.
  2. חותכים לקוביות מחצית מכמות השוקולד (150 גרם) ושמים בקערה שמתאימה למיקרוגל, או בסיר קטן על הכיריים, שמונח מעל סיר נוסף עם מים רותחים (“באן מארי”). מוסיפים כף מהחמאה. ממיסים את השוקולד עם החמאה במיקרוגל או בסיר, עד שנוצרת משחה חלקה.
  3. שמים בקערת המערבל (מיקסר) את שארית החמאה ואת הסוכר ומערבלים דקה-שתיים עד לקבלת קרם חלק. מסירים את הקערה מהמערבל. מוסיפים את השוקולד המומס ומערבבים לקרם חלק. מוסיפים פנימה את הביצה ומערבבים ידנית לקרם אחיד. מוסיפים פנימה את הקמח, אבקת האפייה, המלח, הקקאו והקוואקר ומערבבים ידנית. מוסיפים את שאר קוביות השוקולד – באפייה הן יימסו קלות ויישארו כגושי שוקולד קטנים.
  4. קורצים מהעיסה כדורים בגודל כדורי פינג-פונג, ומניחים בתבנית במרווחים של 5 ס”מ ביניהן. אופים כ-15 דקות, עד שהעוגיות מתייבשות אבל עדיין נראות מעט לא עשויות. מוציאים בזהירות ומצננים בתבנית. העוגיות מתקשות אבל התוך נותר נימוח. אני נוהגת לאכול אותן חמימות, אבל הן טובות גם בטמפרטורת החדר.

איך שומרים? מאחסנים בכלי אטום בטמפרטורת החדר עד יומיים, במקרר עד שבוע או במקפיא עד חודש. לפני ההגשה מביאים לטמפרטורת החדר.

 

צילום יוסי סליס סטיילינג נטשה חיימוביץ

 

 

283 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *