סלט קינואה עם עגבניות, עשבי תיבול ובשר

עם אופציה למנה טבעונית!

אני מכינה את המנה הזאת לעתים קרובות, כרגע  זוהי ארוחת הצהריים האהובה על אחת מבנותיי, אבל האמת שהיא שכמעט כל מי שטועם מתלהב ורוצה גם, מפני שמדובר בסלט-ארוחה גדול ומשביע, הקינואה האגוזית היא הבסיס הבריא, ולצדה  נתחי בקר מוקפצים, הרבה עשבי תיבול ועגבניות, כך שחוץ מהיותו טעים מאד, האכילה של הסלט הזה מעניקה תחושה אחראית של אכילת מנת חלבון ראויה, אבל מרעננת.  וגם  – מדובר במנה שכיף, וקל, לארוז ולקחת לעבודה.

  • רוצים מנה טבעונית? תחליפו את פרוסות הסינטה בפרוסות של טופו יציב

המרכיבים (4-6 מנות ראשונות או 2 עיקריות)

הקינואה:

500 גרם קינואה, 1/2 כפית מלח

הבשר:

שמן זית

מלח, פלפל גרוס

400 גרם נתחי סינטה או שייטל בקר, פרוסים לנתחים

הסלט:

1/2 1 כוסות כוסברה קצוצה דק

1/2 1 כוסות פטרוזיליה קצוצה דק

אופציה: 1 כוס בצל ירוק קצוץ דק

2 כוסות עגבניות שרי קצוצות גס

1 כפית מלח, 1/8 כפית פלפל שחור או לבן

מיץ מ-1 לימון, או לפי הטעם

2 כפות שמן זית

ההכנה

  1. בישול הקינואה: שמים את הקינואה במסננת ושוטפים היטב. מעבירים לסיר גדול ומכסים ב-2 כוסות מים קרים, כך שיגיעו לגובה של לפחות 3 ס”מ מעל הקינואה (אם חסרים מים, מוסיפים עוד). ממליחים, מביאים לרתיחה על להבה בינונית-גבוהה. מנמיכים את הלהבה, מכסים וממשיכים לבשל כ-12 דקות, או עד שהמים נספגים וגרגירי הקינואה מבושלים, מופרדים זה מזה ובמרכזם נוצר פס, אך הם לא רכים מדי (טועמים אחד, הוא צריך להיות נגיס). אם הקינואה מגיעה למצב הזה ונשארים קצת מים בסיר, מסננים אותם. מצננים קצת. עד לשלב זה אפשר להכין מראש ולשמור בקופסה במקרר עד 4 ימים.
  2. הבשר: מחממים את שמן הזית במחבת, כדאי מחבת ברזל כבדה או מחבת מחורצת עם פסים, מניחים את נתחי הבשר, מתבלים במלח ובפלפל וצולים מעל להבה גבוהה 2-3 דקות מכל צד. מסירים מהכיריים, מעבירים את הנתחים לקרש חיתוך וחותכים לרצועות או לנתחים קטנים.
  3. הסלט: שמים בקערה גדולה את הקינואה, שמן הזית, מיץ הלימון המלח, הפלפל הגרוס, עשבי התיבול והעגבניות ומערבבים. טועמים ומחליטים אם צריך להוסיף משהו – עוד מלח, פלפל או לימון או שמן זית. מוסיפים את נתחי הבשר ומערבבים. מגישים חמים, בטמפרטורות החדר, או קר (הסלט נשמר במקרר, בכלי מכוסה, עד יומיים).

צילום: יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

18 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *