• מתכונים
  • /
  • קיץ
  • /
  • דג מאודה עם ירוקים (הדרך הכי עדינה לאכול כמו שצריך)

דג מאודה עם ירוקים (הדרך הכי עדינה לאכול כמו שצריך)

מכירים את הימים האלה שבהם צריך ארוחה – רכה, עדינה ונקייה, אבל עדיין, ארוחה – שתדרוש מזלג בלבד? זה הזמן לשלוף את כלי הבמבוק לאידוי ולהכין דג רך מאוד עם ירקות מאודים, עם מעט מאוד שומן אבל עם הרבה טעם (וגם אם אין לכם סלסילת אידוי, אל תתבאסו. ראו בסוף המתכון הצעה לשיטת הכנה של של אותה מנה, בתנור). אתם יכולים להשתמש בכל נתח דג לבן שיש לכם, לא משנה. כשהדג מוכן (וזה קורה מהר) אוכלים בנחת, עם הירקות הרכים, כשהוא מפורק קצת במזלג, על אורז לבן.

המרכיבים (4 מנות)

4 פילטים של דג לבן כמו בס או פורל לבן או בורי או סול

4 בצלים ירוקים

4 כפות יין לבן, או יין קינוח לבן מתוק או מרטיני

2 כפיות רוטב סויה

1 כפית שורש ג’ינג’ר קלוף מגורר דק

2 שיני שום, קלופות וקצוצות דק

6 כוסות עלי חסה או עלי תרד

1/2 כוס עלי כוסברה

1 פלפלון צ’ילי קצוץ דק, בלי הגרעינים

1 לימון, פרוס

אפשרות להגשה:

אורז דביק (מתכון בהמשך)

עוד מיץ לימון טרי, כוסברה טרייה

ההכנה

1. מניחים בכלי אידוי מבמבוק או נירוסטה האידוי את עלי החסה (או התרד) הבצל הירוק והכוסברה. מניחים עליהם את פיסות הדג. מתבלים במלח ובפלפל, בשום ובג’ינג’ר, ויוצקים עליהם את היין ורוטב הסויה. מניחים מלמעלה את פרוסות הלימון והבצל הירוק והפלפל החריף (אם רוצים).

2. בסיר אחר רגיל, מרתיחים מים. מניחים על הסיר את כלי האידוי – מקפידים שתחתית הסיר לא תיגע במים, סוגרים ומאדים על להבה בינונית-גבוהה, כשהמים ברתיחה עדינה 7-10 דקות. מסירים מהכיריים.

3. מחלקים את האורז לצלחות. מניחים על האורז את נתחי הדגים והירוקים ומפרקים במזלג. אפשר להוסיף עוד לימון או כוסברה טרייה או סויה או עוד פלפל חריף. טעים.

ואם אין סלסלת אידוי? מכינים בתנור:

אפשר להכין את המנה בשיטת האריזה בניירות אפייה: מניחים את העלים הירוקים בתחתית האריזה, מוסיפים את נתחי הדג ומתבלים באותו אופן, אורזים בנייר אפייה כך שיישאר קצת מרווח למעלה לאדים, ואופים בתנור בחום גבוה 12-15 דקות. אוכלים עם אורז.

איך מכינים אורז לבן דביק:

שמים 1/2 1 כוסות אורז עגול קצר או אורז בינוני בסיר (רצוי בעל תחתית עבה), יוצקים 1/2 2 כוסות מים, מוסיפים 1/2 כפית מלח ומשהים בסיר רבע שעה, עד שכמעט כל המים נספגים באורז. מכסים ומבשלים(בלי להוסיף מים) על להבה גבוהה עד לרתיחה. מנמיכים את הלהבה לבינונית-נמוכה ומבשלים רבע שעה. מכבים את הלהבה, לא פותחים את הסיר ולא נוגעים באורז. עוד עשר דקות הוא יהיה מוכן, דביק ונהדר.

צילום יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

28 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *