סלמון צלוי עם תרד ופטריות במעטפות נייר

מוגש עם אורז ארומטי

לפעמים, בימים שצריך לאכול קצת קליל ומרענן, אני מכינה אוכל שיש בו פחות שומן אבל תמיד יש הרבה טעם. בימים כאלה יש מקום של כבוד  לדגים ארוזים בנייר אפייה וצלויים בתנור – וזאת דוגמה
הסלמון עובד מעולה עם הפטריות, והתרד הופך את הכול להרבה יותר קליל ובריא. לעיתים קרובות, אני גם מכינה אורז ארומטי במקביל, ואוכלת יחד.
המרכיבים (4 מנות)
1 בצל, קלוף ופרוס
1 חבילה (1/2 ק”ג) עלי תרד
מלח, פלפל שחור או לבן גרוס
4 פילטים של סלמון במשקל 200 גרם כל אחד
1 כפית שמן כמו שמן זית או שמן קנולה
2 כפות מיץ לימון
4 כפיות רוטב סויה
2 שיני שום, קלופות ופרוסות דק
1/2 ק”ג פטריות מכל סוג שאוהבים (כמו שמפיניון, פורטבלו או אפילו שיטאקי), פרוסות דק
1 כף שמן שומשום
ההכנה
1. מחממים את התנור לחום גבוה (200 מעלות).
2. מכינים ארבע יריעות גדולות של נייר אפייה. מניחים במרכז כל יריעת נייר רבע מכמות הבצל ורבע מכמות התרד. מתבלים במעט מלח ופלפל ומניחים במרכז את הסלמון. מתבלים את נתחי הסלמון בפלפל הגרוס, במיץ הלימון, בשמן וברוטב הסויה. מניחים על נתחי הסלמון את השום והפטריות, ויוצקים מעט משמן השומשום.
3. מרימים ומקפלים את קצות כל יריעת נייר מכל הצדדים. סוגרים מלמעלה (אפשר לקפל ואפשר פשוט לקמט לסגירה), כך שהקצה יגיע לגובה 5 ס”מ לפחות מעל הדגים, וביריעה יישאר מרחב להצטברות האדים בזמן האפייה, ומסובבים את הקצוות משני הצדדים תוך סיבוב (כמו שסוגרים עטיפה של סוכרייה). מניחים בתבנית. אופים בתנור החם 10-8 דקות, עד שהדג מוכן.
5. מגישים את הסלמון יחד עם האורז.
אורז ארומטי
2 כוסות אורז בסמטי
1 כף שמן
1/2 3 כוסות מים
1/2 1 כפיות מלח
1 כף שורש ג’ינג’ר מגורר
1/2 כפית כורכום טחון
כ-1 כף מיץ לימון
מלח, פלפל שחור
ההכנה
שוטפים את האורז בקערה מתחת לזרם המים. מחממים את הסיר, מוסיפים את השמן ומחממים, מוסיפים את האורז, 1/2 3 כוסות מים ואת המלח, מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, ומבשלים עוד 7 דקות מעל להבה נמוכה. מכבים את הלהבה. בינתיים, במחבת נפרדת, מחממים את השמן, מוסיפים את הג’ינג’ר, קליפת הלימון המגוררת ואת הכורכום, מוסיפים מלח ופלפל, ומטגנים תוך ערבוב כדקה. מוסיפים את מיץ הלימון ומבשלים עוד כדקה. מכבים את הלהבה. יוצקים את תוכן המחבת לסיר האורז ומערבבים.
244 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *