פרנץ’ טוסט כפול ומפואר: במילוי ריקוטה ופירות יער

עונג אמיתי של ארוחת ערב, מנה שהיא בעצם גם קצת קינוח כיפי. פרנץ’ טוסט, לחם מטוגן, או “לחם אבוד” כמו שאומרים את זה בצרפתית, אבל כפול, כלומר ממולא בגבינת ריקוטה ובפירות יער. שיטת ההכנה משלבת אפייה ושל הפרוסות בתנור ואז טיגון (אל דאגה, זה לא מורכב במיוחד) ומבטיחה פריכות מושלמת מבחוץ ורוך אמיתי, פודינגי קצת, מבפנים. זה נהדר.

המרכיבים (4 מנות)
8 פרוסות חלה מתוקה, בעובי 2 ס”מ לפחות
1/2 1 כוסות חלב
1 כפית סירופ מייפל
1 כף קמח
1/8 כפית מלח
1 כפית סוכר
3 ביצים
למילוי:
3 ביצים
1 חבילה (250 גרם) פירות יער מוקפאים, מסוננים
1/4 כוס מיץ תפוזים
1 כפית תמצית וניל
30 גרם אבקת סוכר
1/2 חבילה גבינת ריקוטה
לטיגון:
כ-50 גרם חמאה או שמן קוקוס
אפשרויות להגשה:
אבקת סוכר, סירופ מייפל

ההכנה

  1. האפייה: מחממים את התנור לחום בינוני (170 מעלות). מרפדים תבנית בגודל 25 על 30 ס”מ בנייר אפייה ומסדרים עליה את פרוסות החלה. מערבבים בקערה את החלב, סירופ המייפל, הקמח, המלח, הסוכר והביצים וטורפים לבלילה אחידה. יוצקים על הפרוסות שבתבנית ואופים 20 דקות, עד הזהבה קלה. מוציאים ומצננים. חותכים לריבועים לפי הפרוסות.
  2. בנתיים, מכינים את המילוי: שמים במחבת את פירות היער, מיץ התפוזים, אבקת הסוכר ותמצית הווניל, מחממים מעל להבה בינונית, מביאים לרתיחה ומבשלים 5-7 דקות עד שמתקבל מרקם ריבתי קצת והסירופ צמיגי. מצננים לטמפרטורת החדר.
  3. מורחים ארבע מהפרוסות בגבינת ריקוטה, מניחים שכבה של מילוי פירות היער וסוגרים בפרוסה נוספת.
  4. מחממים במחבת 2 כפות חמאה  או שמן קוקוס, מעל להבה בינונית-גבוהה,  מוסיפים את כריכי הלחם, ומטגנים 2-3 דקות על להבה בינונית גבוהה, הופכים ומטגנים עד הזהבה  משני הצדדים – אם צריך, מוסיפים עוד חמאה או שמן קוקוס למחבת. מעבירים לצלחות, זורים אבקת סוכר ויוצקים מייפל, אם רוצים. מגישים מיד.
815 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *