עוגת דבש וחמאת בוטנים עם ציפוי אגוזים בטופי

מלכה, העוגה הזאת. קודם כל היא רכה ונימוחה – בזכות השילוב חמאת בוטנים ושמנת, ותכלס גם בלי הציפוי המלכותי של אגוזים עטויי גלימת טופי רכה – זאת עוגה מושלמת. אבל עם הציפוי? מלכה אמיתית.

המרכיבים (תבנית בקוטר 26 ס”מ)
לעוגה:
1 כוס (200 גרם) חמאת בוטנים
2/3 כוס (100 גרם) דבש
4 ביצים
1/2 1 כוסות (250 גרם) סוכר חום
2 מכלים (500 מ”ל) שמנת מתוקה
3 כוסות (240 גרם) קמח
לציפוי:
2 כפיות (10 גרם) אבקת אפייה
2 כפיות (10 גרם) סודה לשתייה
לאגוזים בטופי:
1/2 כוס (100 גרם) סוכר
כ1/2 מכל (125 מ”ל) שמנת מתוקה
1 כוס אגוזי מלך קלויים

ההכנה
1 מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות) משמנים את התבנית בנייר אפייה ומשמנים אותו.
2. העוגה: מערבבים בקערה את חמאת הבוטנים הדבש עד שמתקבלת משחה חלקה. שמים את הביצים והסוכר בקערת המערבל ומקציפים כ-5 דקות עד שמתקבל קרם תפוח ובהיר.
3. מוסיפים את השמנת המתוקה לקרם הביצים ומערבבים ידנית קלות. מוסיפים גם את הקמח, אבקת האפייה והסודה לשתייה ומערבבים עד שנוצרת עיסה אחידה. מוסיפים את עיסת חמאת הבוטנים והדבש ומערבבים לעיסה חלקה.
4. יוצקים לתבנית ואופים 40-50 דקות א עד שהעוגה מזהיבה ותופחת, נוצר בקע חינני במרכזה וקיסם הננעץ בה יוצא לח במקצת עם קצת פירורים עליו. מוציאים ומצננים קצת.
5. האגוזים בטופי: בזמן שהעוגה נאפית, שמים את הסוכר בסיר קטן ומחממים מעל להבה בינוני גבוהה עד שהוא נמס והופך לקרמל. יוצקים פנימה – בזהירות, קרמל חם זה משפריץ) את השמנת ומערבבים עד שמתקבל קרם חלק במרקם שמזכיר טופי נוזלי. מוסיפים את השמנת ומערבבים עד שמתקבל קרם חלק ואחיד במרקם המזכיר טופי נוזלי. מכבים את הלהבה. מוסיפים את האגוזים ומערבבים. מצננים לטמפרטורת החדר.
6. הציפוי: מורחים את העוגה הצוננת בציפוי הטופי עם האגוזים (אפשר במראה מבולגן ואז הטופי נוטף מהצדדים כמו בצילום, ואפשר לסדר במעגלים יפים). מגישים.

איך שומרים: עד יום בטמפרטורת החדר, מכוסה, או עד 4 ימים במקרר.

4 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *