סלמון ברוטב יוגורט ונענע חם

לארוחת צהריים או ערב כפית במיוחד, אני מבשלת לעתים קרובות מנה שמשלבת את הסלמון האהוב (עליי, עליכם, על כולנו, לא?) ברוטב יוגורט חמים, בהשראת המטבח הטורקי. הרוטב עוטף, מנחם, מחמם, חמצמץ קצת. טעים מיד עם ההכנה חמים וטעים גם למחרת. בקופסה לעבודה. ונהדר מעל אורז לבן גם, וגם עם פסטה חמימה.

המרכיבים (6 מנות)

לסלמון:

1 לימון, חצוי

2 כפות כוס שמן זית

6 פילטים של סלמון במשקל 150-200 גרם כל אחד

מלח, פלפל שחור, סומאק טחון

לרוטב :

1/4 כוס כוס שמן זית

10 גרם חמאה

1/2 1 כפות נענע מיובשת או נענע טרייה קצוצה דק

3 מכלים (500 מ”ל) יוגורט

מיץ מ־1/2–1 לימון

פלפל שחור, מלח, סומאק טחון

אפשרות להגשה:

עלי נענע טריים, פרוסות לימון נוספות

אורז לבן, פסטה

ההכנה

1. הסלמון: יוצקים מחצית ממיץ הלימון על נתחי הסלמון. פורסים את המחצית השנייה לפרוסות דקות. במחבת גדולה, מחממים את שמן הזית מניחים במחבת את נתחי הסלמון ואת פרוסות הלימון ומתבלים אותם במלח, בפלפל ובסומאק. מטגנים 2-3 דקות מכל צד, או עד עד שהסלמון מזהיב היטב מצדו החיצוני ועשוי במרכז (איך יודעים? מפרידים בעדינות בעזרת כף את אחד מהנתחים, אם הנתח מופרד בקלות, הדג עשוי) ופרוסות הלימון מזהיבות קצת. מוציאים לצלחת נפרדת את נתחי הסלמון והלימונים.

2. הרוטב: מחממים במחבת הגדולה את שמן הזית וממסים את החמאה מוסיפים את היוגורט , מערבבים, מביאים לסף רתיחה – היוגורט מתחיל להתפרק, וזה בסדר גמור, מערבבים ומבשלים יחד מעל להבה בינונית-נמוכה כ-5 דקות נוספות עד שהרוטב מסמיך קצת. טועמים ומתבלים במיץ לימון לפי הטעם, מעט פלפל שחור, במלח, בסומאק ובנענע הקצוצה. מחזירים פנימה את נתחי הסלמון ומבשלים יחד מעל להבה בינונית גבוהה כ-4 דקות. מגישים מיד, חמים. אפשר עם אורז או עם פסטה.

איך שומרים ואיך מחממים? בקופסה אטומה במקרר, ומחממים במחבת על הכיריים בתך הרוטב.


עוד דבר טעים שאני עושה מהשאריות, אם יש:

מכינה בקערה עלי חסה שטופים, ומוסיפה להם את מה שנשאר מהסלמון, מפורר, עם הרוטב הקר. מערבבת. מדובר בסלט מעולה.

צילום וסטילינג: נטשה חיימוביץ

40 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *