עוף גֶ’רק (עוף צלוי מג’מייקה)

המקור למנה הזאת  – ג’מייקה. עוף הצלוי בתערובת תבלינים לוהטת שאכלתי ברחובות לונדון וניו-יורק, היישר מגריל גדול, שניצב בדרך כלל על דוודים רחבים. בבית אני מכינה עוף ג’רק בתנור. אל תירתעו מרשימת המרכיבים הארוכה. ביקור אחד מסודר בחנות תבלינים טובה יצייד אתכם בכל מה שצריך, ואחר כך תוכלו לשמור את כל המרכיבים במזוה חצי שנה לפחות.  מעולה תמיד, אבל איכשהו, בגלל הלהט, במיוחד עם בירה קרה ביום קיץ חם.

 

המרכיבים (6-8 מנות) 
למרינדה:
1 כפית גרגירי פלפל אנגלי, 1 כפית גרגרי פלפל שחור
1/2 כפית קינמון טחון, 1/2 כפית אגוז מוסקט טחון, 1/2 כפית פפריקה
1 כפית עלי תימין
4 בצלים ירוקים
1 שורש ג’ינג’ר באורך 5 ס”מ, קלוף
1-2 או 3 פלפי צ’ילי חריפים, נקיים מגרעינים ומהקרומים הלבנים
1/2 1 כפיות  סוכר חום בהיר (דמררה)
1 כפית מלח
2 כפיות רוטב סויה
1/4 כוס מיץ לימון, או מיץ מ-2 ליים
1 כף שמן בוטנים, או שמן זית
לעוף:
4 כרעי עוף, מחולקות לרגליים ולירכיים
להגשה:
כוסברה, קצוצה
פלפל אדום, קצוץ דק

 

ההכנה

  1. המרינדה: מועכים את גרגירי הפלפל האנגלי והשחור בעלי ומכתש, או מניחים על משטח עבודה ומועכים בקת סכין כבדה. שמים במיכל מעבד המזון ומוסיפים את הקינמון, אגוז המוסקט, הפפריקה, התימין, הבצל הירוק, הג’ינג’ר, הצ’ילי – ומעבדים למחית גרגירית. מוסיפים את הסוכר החום, המלח, רוטב הסויה ומיץ הלימון (או הליים) והשמן ומעבדים עוד זמן קצר.
  2. העוף: מניחים את נתחי העוף בקערה, יוצקים עליהם את המרינדה ומעסים היטב. מכסים ושומרים במקרר לפחות 3 שעות (עד לילה שלם).
  3. מחממים תנור מראש לחום גבוה (200 מעלות). מרפדים היטב תבנית ברדיד אלומיניום (זו לא המרינדה שהייתם רוצים שתידבק לכם לתבנית! ). מעבירים לתבנית את העוף עם המרינדה.
  4. צולים את העוף 30 דקות. מנמיכים לחום בינוני (180 מעלות), מברישים שוב את הנתחים במרינדה, מכסים ברדיד אלומיניום וצולים עוד 30-40 דקות עד שהעוף עשוי ובעל מעטה פריך ושחום.
  5. ההגשה: מפזרים על העוף כוסברה קצוצה ופלפלונים חריפים. מגישים חם.

 

 

881 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שכחת את ההל – או קרדמון בשפה אחרת. חשוב מאוד לתערובת התבלינים לצ’יקן ג’ארק.