עוגת לימון וחמאה חומה של נטע כהן, מתוך “מה שנטע אוהבת”

“שלוש עוגות לימון וחמאה חומה עמדו על רשת על השיש. גרפתי גוש חם ומתוק מבטנה של עוגה אחת ואכלתי, מרוכזת, מול השמש. תלשתי גוש מתוק נוסף מבטנה של העוגה, טבלתי במעט שמנת מתוקה ואכלתי גם אותו. רווח לי”

המרכיבים (תבנית בקוטר 26 ס”מ או תבנית באורך 30 ס”מ)

לחמאה חומה:

200 גרם חמאה

לעוגה:

3 ביצים

1 כוס סוכר

2 לימונים

2 כוסות קמח תופח

לזיגוג:

1 לימון

180 גרם אבקת סוכר

ההכנה

  1. החמאה החומה: מחממים את החמאה במחבת מעל להבה בינונית-גבוהה עד שהיא נמסה, מעלה קצף, מזהיבה ומתחילה להיחרך קלות. בשלב הזה מערבבים מדי פעם ומגרדים בכף עץ את מה שנדבק לתחתית ונצמד למחבת, זה לוקח בין חמש לשבע דקות, וחייבים להשגיח על החמאה, לדעת להפסיק ולהסיר מהכיריים כאשר החמאה כבר זהובה מאוד אבל לא חומה-כהה ממש. שופכים לכלי כמו קערה חסינת חום או כוס.
  1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות) משמנים את התבנית.
  2. העוגה: שמים בקערת המערבל את הביצים, מתחילים להקציף ומוסיפים בהדרגה את הסוכר, ממשיכים להקציף לקרם אוורירי. מסירים מ־2 הלימונים רצועות דקות של קליפה צהובה בלבד (במכשיר זסטר, כדי לקבל רק את החלק הצהוב ולא את השכבה הלבנה המרירה שמתחת) ומעבירים לקערת המערבל. חוצים את הלימונים, סוחטים את המיץ משניהם ומוסיפים לקערת המערבל, מוסיפים גם את החמאה החומה ומקציפים עד שמתקבל קרם אחיד. מוסיפים את הקמח ומערבבים ידנית, עד שמתקבלת עיסה אחידה. יוצקים לתבנית ואופים כ־40 דקות, עד שהעוגה זהובה היטב ומתייצבת.
  3. הזיגוג: סוחטים את המיץ מהלימון, מערבבים בקערה עם אבקת הסוכר, לקבלת זיגוג בסמיכות הדומה לזו של חלב קוקוס. מורחים על העוגה בעודה חמימה.
  4. אוכלים חמים או בטמפרטורת החדר.

צילום: נטשה חיימוביץ

 

402 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *