לחמניות חלב רכות

עכשיו שעה טובה לאפות בבית.  משהו שימלא את האוויר בניחוח של רוך וחום. למשל תבנית גדולה של לחמניות חלב מתוקות, שאמנם תצטרכו לחכות להן קצת בסבלנות עד שבצק השמרים ייתפח, אבל מצד שני, באמת שלא מסובך להכין אותן, אם רק מניחים בצד לרגע את החשש משמרים (תשחררו מזה. פשוט תתייחסו לזה ככאל עוד מתכון מוסבר לבצק, תעקבו אחרי ההוראות ותראו שתצליחו).  לכו על זה.

המרכיבים (ל-16 לחמניות, בתבנית בגודל 25 על 30 ס”מ)
1/2 4 כוסות קמח (ואולי תצטרכו עוד קצת בהמשך)
1/2 כוס (100 גרם) סוכר
30 גרם שמרים טריים
3 ביצים
קליפה מגוררת מ-1 תפוז
1/2 כוס חלב בטמפרטורת החדר (ואולי תצטרכו עוד כמה כפיות בהמשך)
1/8 כפית מלח
150 גרם חמאה, רכה
לזרייה לפני אפייה:
1 ביצה, טרופה
1 כף חלב
1/4 כפית סוכר
אפשרות להגשה:
אבקת סוכר

ההכנה

  1. הבצק: בקערת המערבל בעל וו הלישה, שמים את הקמח, הסוכר והשמרים, מוסיפים את הביצים, קליפת התפוז המגוררת וכחצי כוס החלב, ולשים עד שמתקבל בצק אחיד ודי לח, כ-5 דקות – אם הבצק לא מספיק לח אפשר להוסיף עוד כפית, עד שתיים, של חלב. מוסיפים פנימה את המלח ואז מתחילים להוסיף בהדרגה, בשלוש  פעמים את החמאה, וממשיכים ללוש עד שמתקבל בצק אחיד ורך ודביק למדי  – וזה בסדר גמור. לא כדאי להתפתות להוסיף לבצק עוד קמח כדי לייצב אותו. המרקם הדביק של הבצק הוא מה שיהיה, אחרי האפייה, למרקם הרך של הלחמניות. תוסיפו, גג, עוד כף שתיים של קמח ותמשיכו ללוש קצת.
  2. משמנים קערה ומניחים בה את הבצק. מכסים, ומאחסנים להתפחה למשך שעה וחצי לפחות, עד שהבצק תופח מאד.
  3. משמנים את התבנית.
  4. לוקחים מהבצק פיסות בגודל שזיף (עדיין דביק,אל דאגה, זה בסדר! להקלת העבודה איתו אפשר לשמן קצת את הידיים ולעבוד בידיים משומנות) ומעגלים אותן בידיים לכדור עגול. בסך הכל מכינים 16 עיגולים. מניחים בתבנית ומניחים לחי שעה, עד שהעיגולים תופחים ונצמדים.
  5. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות).
  6. מערבבים בקערית את הביצה והחלב. מושחים את החלק העליון של הבצק וזורים מעט סוכר. אופים 35-40 דקות, או עד שהחלק העליון מזהיב, וקיסם שננעץ פנימה יוצא עם מעט פירורים עליו. מוציאים.
  7. מפרקים ללחמניות. הכי טעים חמים, עם חמאה. אפשר גם חמאה ודבש. אבל יכול לשמש גם להכנת כריכים עם גבינה, או כל כל דבר אחר שמתחשק לכם. והריח הזה בבית., זה העיקר.
1310 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *