עוגת שוקולד ושקדים איטלקית

כדרכן של עוגות איטלקיות, גם זאת פשוטה יחסית להכנה, טעמה ברור, מרוכז ומפתה, ויש בה שקדים. אבל שלא כדרכן של הרבה עוגות, המרכיבים של העוגה הזאת כוללים גם עוגיות שקדים מוכנות, ומדובר בשיחוק.  במקור היו אלו עוגיות אמרטי, עוגיות השקדים האיטלקיות המופתיות (אם אתם משיגים כאלה, עשו לעצמכם טובה ונסו לאפות איתן את העוגה לפחות פעם אחת) אבל האמת היא שכל עוגיית שקדים נטולת קמח תתאים כאן, ויש רבות כאלה – ממקרון שקדים בקונדיטוריה מפוארת ועד עוגיית שקדים פסחית קלאסית, של פעם, מאלה שמגיעות בכל שנה בקופסאות גדולות.

 

המרכיבים (תבנית בקוטר 24 ס”מ)
חמאה, לשימון התבנית
250 גרם שקדים קלופים מולבנים קצוצים גס
200 גרם שוקולד מריר מעולה, קצוץ גס
1 כוס (250 גרם) עוגיות שקדים מוכנות לפסח (כמו עוגיות אמרטי, מקרון שקדים או עוגיות חמאה ושקדים בלי קמח) שבורות גס
120 גרם חמאה, רכה (בטמפרטורת החדר)
150 גרם (3/4 כוס) סוכר
5 ביצים
לקרם:
200 גרם שוקולד מריר, חתוך לקוביות או בנטיפים
200 מ”ל שמנת מתוקה
1 כף (20 גרם) חמאה
אפשרות: 1 כף ליקר אמרטו (ליקר שקדים)  או ליקר תפוזים
אפשרות להגשה
קצפת, פרוסות שקדים קלויים

 

ההכנה

  1. מחממים את התנור לחום נמוך (150 מעלות). מרפדים את התבנית בנייר אפייה ומשמנים אותו.
  2. שמים בקערת הבלנדר או מעבד המזון את השקדים, השוקולד והעוגיות וטוחנים, עד שמתקבלת מחית במרקם גס (השוקולד ייטחן היטב, אבל אין צורך להגיע לטחינה מושלמת של השקדים ושל העוגיות. חלק מהם יכול להישאר בגושים קטנים)
  3. מעבירים את העיסה לקערה, מוסיפים את החמאה הרכה ומערבבים, עד שלא רואים יותר סימני חמאה. מוסיפים את הסוכר ומערבבים לעיסה חלקה, מוסיפים את הביצים, זו אחר זו, ומערבבים היטב אחרי כל הוספה, עד שגם הן נבלעות לגמרי בעיסה והיא אחידה. מעבירים את העיסה לתבנית ואופים 35-40 דקות, עד שהעוגה מתייצבת, אבל קיסם המוכנס למרכזה יוצא כשהוא עדיין לח קצת. מוציאים ומצננים בתוך התבנית 15 דקות. מחלצים מהתבנית ומצננים.
  4. הקרם: שמים בקערה המתאימה למיקרוגל את השמנת המתוקה. מחממים במיקרוגל בעוצמה גבוהה עד שהשמנת מתחממת מאוד וכמעט רותחת. מוסיפים פנימה את השוקולד והחמאה מערבבים עד שמתקבלת משחה חלקה. מוסיפים פנימה את הליקר ומערבבים. מאחסנים במקרר עד חצי שעה לפחות, עד שהקרם מתייצב קצת. מצפים את העוגה למעלה ובצדדים. מאחסנים בטמפרטורת החדר עד להגשה, אם ההגשה היא בטווח של שעתיים. אם מכינים מראש, כדאי לאחסן במקרר, ולהוציא ממנו כחצי שעה לפני ההגשה, כי העוגה במיטבה כשהיא בטמפרטורת החדר/

 

צילום אוהד רומנו סטיילינג מור עזוז דרור

1399 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *