מהיר וקל: תבשיל סלמון עם חומוס

לפעמים צריך שעל הכיריים שלה ישב בסוף היום סיר עם אוכל ביתי חמים שייתן לכל מי שבבית תחושה נעימה ועוטפת כאילו בושל המון זמן, ובתשומת לב רבה, באהבה,  ובעצם – הוא הוכן תוך ארבעים דקות. וכן, זה עם סלמון, המאכל הלאומי שלנו, תודו. וזאת ארוחת ערב או צהריים מצוינת, שצריך  רק לקחת בשבילה כמה נתחי סלמון (טריים, או כאלה שמוציאים אותם מהמקפיא, גם טוב!) ושקית של חומוס מבושל כבר – מהמקפיא, לגמרי מהמקפיא, ולשמח בסיר עם סלמון צלוי וארומטי בתוך תבשיל-רוטב אדום לוהט ומלא בטעם. אפשר להוסיף  אורז לבן או קוסקוס ליד.

 

המרכיבים (6 מנות)

6-8 פילטים של סלמון במשקל כ-150 גרם כל אחד

1 כפית מלח, 1 כפית פלפל לבן

5 כפות פפריקה מתוקה

2 בצלים, קלופים ופרוסים

1 חבילה חומוס מבושל מראש ומוקפא

1 לימון, חצוי

1/3 כוס שמן זית או תירס או קנולה

אפשרות: 2- 1 פלפלי צ’ילי חריפים, חצויים לאורך ונקיים מגרעינים ומהחלקים הלבנים

4 שיני שום, קלופות ופרוסות

1/2 1 כוסות כוסברה קצוצה דק

3 כוסות מים  (אולי תצטרכו יותר)

אפשרות להגשה:

עוד כוסברה טרייה, קצוצה

 

ההכנה

  1. מתבלים את נתחי הסלמון בחצי מכמות המלח, הפלפל והפפריקה, וסוחטים עליהם מעט מיץ לימון.
  2. בסיר רחב, או במחבת בעלת שוליים גבוהים, שיכולים להכיל את כל נתחי הדג בשכבה אחת, מטגנים את נתחי הדג עד הזהבה, כ- 2 דקות מכל צד, ומוציאים (בזהירות, כדאי במלקחיים, הם מתפרקים די בקלות בשלב זה)לצלחת נפרדת. מוסיפים את הבצל ומטגנים מעל להבה בינונית גבוהה כמה דקות, עד שהוא שקוף, מוסיפים את החומוס ומטגנים תוך ערבוב כחצי דקה מעל להבה בינונית גבוהה. מוסיפים את השום, את שאר הפפריקה, המלח והפלפל, אם רוצים גם את הצ’ילי, מערבבים, סוחטים פנימה עוד מיץ לימון, מערבבים ומבשלים כדקה. מוסיפים את הכוסברה והמים ומביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר ומבשלים 10 דקות.
  3. מסדרים בתוך הרוטב, בשכבה אחת, את נתחי הדג, מכסים ומבשלים כ-10 דקות על להבה נמוכה. מכסים את הסיר ומשהים בסיר סגור 10 דקות.מפזרים מלמעלה כוסברה קצוצה.
  4. אם רוצים, מוסיפים בהגשה עוד לימון. מגישים חם.
1463 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *