עוף ותפוחי אדמה פריכים ברוטב מושלם, ובתבנית אחת

כן, כן, נתחי עוף צלוי ותפוחי אדמה. יש לכם כבר כמה מתכונים כאלה, אני מניחה. אבל שימו לב רגע גם לזה, כי הוא באמת יכול לסדר לכם, בקלות, ארוחה משפחתית טעימה במיוחד וגם קלה: מדובר בתבנית אחת בלבד, שממנו יצאו שוקי עוף פריכים מאד, ברוטב מתוק-חמוץ הורס וקל מאד להכנה, וגם קוביות תפוחי אדמה פריכות מבחוץ ורכות מבפנים.  הסוד: מכינים את הרוטב הקל בערבוב ואז מעבירים לשקית מטבח  (אני משתמשת בשקיות האחסון העבות האלה שמיועדות לאחסון בפריזר, שיש להן ריצ’רץ’, הן הכי יעילות), מוסיפים את נתחי העוף ומשרים לשעה לפחות (עד יממה, במקרר). זהו. מכאן מעבירים לתבנית, מוסיפים תפוחי אדמה וצולים. בינתיים חותכים סלט, אם רוצים, זה כן. אבל חוץ מזה, סיימתם לעבוד היום.

 

המרכיבים (6 מנות)
3  כפות חרדל טוב, אפשר דיז’ון, עם או בלי גרגרים
2 כפות רוטב סויה
 1/2 1 כוסות ריבת משמשים
פלפל שחור גרוס, לפי הטעם
מלח ) אבל בעדינות –  כי רוטב הסויה מלוח)
 8 שוקי עוף
2 בצלים סגולים, קלופים ופרוסים בעובי 1 ס”מ
1/4 כוס שמן זית
4 תפוחי אדמה, שטופים ולא קלופים, חתוכים לקוביות של 4 ס”מ

 

ההכנה

1.שמים בקערה את החרדל, הסויה, הריבה, הפלפל השחור ואם רוצים קצת מלח ומערבבים למרקם חלק.  מעבירים לשקית אטומה ואליה מוסיפים את העוף,  הבצל והשמן. סוגרים את השקית היטב ומשקשקים אותה כדי שכל המרכיבים יתערבבו היטב. מאחסנים במקרר שעה לפחות (אבל אפשר גם למשך לילה שלם, עד יומיים).

2.הצלייה: מחממים את התנור לחום גבוה (200 מעלות).

3. מעבירים את נתחי העוף והבצל מהשקית לתבנית צלייה גדולה ויוצקים מלמעלה את הרוטב שבשקית. מסדרים בינהם גם את קוביות תפוחי האדמה, מערבבים אותם קצת עם הרוטב שבתבנית ומתבלים קלות את תפוחי האדמה במלח ובפלפל. צולים 20 דקות, עד שנתחי העוף מתחילים להזהיב. מנמיכים את חום התנור לבינוני  וממשיכים לצלות כשעה-שעה ורבע, עד שנתחי העוף ותפוחי האדמה צלויים, שחומים ועשויים – אם העוף משחים מדי במהלך הצלייה, אפשר לכסות את התבנית ברדיד אלומיניום ולהמשיך לצלות מכוסה.

4. כ- 10 דקות לפני סוף הצלייה כדאי להסיר את הרדיד ולהשחים את העוף. מוציאים ומשהים רבע שעה לפני ההגשה. מגישים.

צילום: יוסי סליס, סטיילינג: נטשה חיימוביץ

 

370 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *