עוף בדבש עם בטטות וקישואים

מנה אחת שאפשר להניח במרכז ארוחת ערב משפחתית בגאווה, בכדי שכולם יעופו עליה ועליכם, בעוד אתם יודעים שתקתקתם אותה בעצם בכמה דקות (של הכנה, לוקח זמן לצלות את העוף,כן?) בלבד.  מה שתקבלו אלו פיסות עוף צלויות ומזוגגות והירקות שנצלו איתו באותה תבנית, פריכים ומתקתקים קצת, וביחד זה פשוט עובד בכל פעם מחדש ככוכב השולחן.

 

המרכיבים (8-6 מנות)
6 כרעי עוף, מחולקות לירכיים ופולקעס (כך שיתקבלו 12 נתחים)
מלח, פלפל שחור גרוס
5 כפות רוטב סויה
1/2 כוס דבש
2 כפות סוכר חום
4 כפות שמן קנולה
כ-1 כפית או לפי הטעם פפריקה מתוקה
4 בטטות בינוניות, קלופות וחתוכות לקוביות של 2 ס”מ
5 קישואים (אפשר ירוקים או צהובים, כמו בצילום) לא קלופים, חתוכים לקוביות של  2 ס”מ
אפשרות להגשה
פטרוזיליה קצוצה

 

ההכנה

  1. הרוטב: מתבלים את חלקי העוף במלח ובפלפל. שמים בקערת ערבוב גדולה את רוטב הסויה, הדבש, הסוכר החום והשמן, מתבלים בעוד מלח, בפלפל שחור ובפפריקה ומערבבים היטב. מוסיפים את העוף ומערבבים היטב, כך שיכוסה מכל צדיו ברוטב. מכסים ומאחסנים במקרר כמה זמן שיש לכם – מחצי שעה (זה גם מספיק) עד לילה שלם.
  2. מחממים את התנור לחום גבוה מאוד (200-250 מעלות).
  3. מסדרים את חלקי העוףעם בתבנית שיכולה להכיל אותם בשכבה אחת (ושיישאר מקום גם לירקות)  ויוצקים מלמעלה את הרוטב שהצטבר בקערה. צולים 15-20 דקות, עד שהעוף מזהיב היטב. מנמיכים את החום לבינוני (180 מעלות). מוסיפים לתבנית את הבטטות והקישואים, מתבלים אותם במלח ובפלפל ומערבבים עם הרוטב שהצטבר בתבנית. מכסים את התבנית ברדיד אלומיניום וצולים עוד 40-60 דקות, עד שהעוף רך עשוי היטב והירקות צלויים מבחוץ ורכים מבפנים את רדי האלומיניום וצולים עוד 5 דקות ללא כיסוי, להזהבה- השחמה.
  4. מוציאים ומשהים 10 דקות בטמפרטורת החדר.
  5. מעבירים לכלי הגשה ואם רוצים, זורים מלמעלה את הפטרוזיליה הקצוצה. מגישים.

צילום: יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

1308 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *