Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/ayelethi/domains/ayelethirshman.com/public_html/wp-content/plugins/aceide/src/Modules/FileOps.php on line 749

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/ayelethi/domains/ayelethirshman.com/public_html/wp-content/plugins/count-per-day/counter-core.php on line 1517
עוגת גבינה אפויה כמו פעם - AYELET HIRSHMAN.COM

עוגת גבינה אפויה כמו פעם

העוגה הזאת ממש עוברת בגנים המשפחתיים שלנו. מתכון של פעם, שמבטיח ומקיים תמיד את אותו דבר: רכות ברוכה וטעימה לשקוע בתוכה.

 

המרכיבים (תבנית בקוטר 28 ס”מ)
לקלתית:
200 גרם ביסקוויטים בטעם חמאה (כמו פתי בר) או ביסקוויטים בטעם קרמל (כמו לוטוס)
80 גרם חמאה, רכה מאוד + חמאה לשימון התבנית
לשכבת הגבינה:
800 גרם גבינת שמנת בטמפרטורת החדר
1 וחצי כוסות (300 גרם) סוכר
1 וחצי כפיות תמצית וניל אמיתית
4 ביצים גדולות, בטמפרטורת החדר
3 חלמונים
1 כף מיץ לימון טרי
לציפוי:
1 גביע (200 מ”ל) שמנת חמוצה
2 כפות אבקת סוכר

 

ההכנה

  1. מרפדים את התבנית בשלושה ניירות אפייה, זה מעל זה. משמנים את הנייר העליון בחמאה.
  2. הקלתית: שמים את הביסקוויטים והחמאה במעבד המזון או בבלנדר ומעבדים עד שמתקבלים פירורים חמאתיים קטנים. מעבירים את הפירורים לתבנית, משטחים אותם על התחתית (הכי קל: להדק בידיים) ויוצרים על דפנות התחתית שוליים בגובה 1-2 ס”מ. מאחסנים במקפיא עד לאפייה (אם לא אופים מיד, אפשר לכסות היטב ולשמור שם את הקלתית עד חודש).
  3. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות).
  4. אופים את הקלתית בתנור החם 10 דקות, עד הזהבה. מוציאים ומצננים לטמפרטורת החדר.מנמיכים את חום התנור לבינוני-נמוך (150 מעלות).
  5. שכבת הגבינה: שמים את הגבינה בקערת המערבל. מתחילים להקציף, מוסיפים בהדרגה את הסוכר וממשיכים להקציף דקה-שתיים, עד שמתקבל קרם אוורירי. מוסיפים את תמצית הווניל ואת הביצים והחלמונים, זה אחר זה, ומקציפים היטב אחרי כל הוספה. מוסיפים את מיץ הלימון ומקציפים עוד קצת.
  6. הכנת התבנית: ממלאים קומקום חשמלי במים ומביאים לרתיחה. מניחים על משטח עבודה נקי רדיד אלומיניום גדול ומניחים עליו את התבנית עם הקלתית האפויה. מרימים את קצה רדיד האלומיניום ומרפדים בהם את שולי התבנית מצדם החיצוני כדי שהתחתית והשוליים יהיו עטופים היטב. מניחים את התבנית המרופדת בתוך תבנית מרובעת עם שולים גבוהים (כדאי תבנית תנור), יוצקים את עיסת הגבינה לקלתית. יוצקים מים מהקומקום לתבנית המרובעת כך שיגיעו עד למחצית גובה התבנית העגולה. מעבירים לתנור ואופים 60 דקות או עד שהעוגה מתייצבת ומזהיבה (לפעמים נוצר בה בקע). מוציאים את העוגה בזהירות מהתנור, בתוך שתי התבניות. לא מכבים את התנור.
  7. הציפוי: מערבבים בקערה את השמנת ואבקת הסוכר. מורחים את הציפוי בעדינות, בשכבה אחידה, על העוגה החמה ומחזירים לתנור החם. אופים 10 דקות נוספות, עד לקבלת ציפוי לבן מוצק. מכבים את התנור, פותחים את דלתו ומשאירים את העוגה להצטנן בתוכו במשך כחצי שעה.
  8. מוציאים את העוגה מהתנור, בתוך תבנית התנור. מסירים את ציפוי האלומיניום. אפשר לחלץ מהתבנית ולאכול מיד, חמימה, ואפשר לאחסן במקרר (עד 3 ימים). כדאי להוציא את העוגה מהמקרר חצי שעה לפני שרוצים להגיש, כדי להביא אותה לטמפרטורת החדר.
514 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *