• מתכונים
  • /
  • בשר
  • /
  • כדורי בשר מבושלים ברוטב אדום (מוגשים על אורז צהוב)

כדורי בשר מבושלים ברוטב אדום (מוגשים על אורז צהוב)

פשוט סיר של כדורי בשר, ברוטב אדום לא מסובך, אבל טעים  כל כך, שמגישים על אורז צהוב מלא בטעמים, שגם אותו קל להכין (בינתיים, בסיר אחר, שיתבשלו במקביל).   אין יותר בית מזה.

המרכיבים  (כ-30 כדורים קטנים)

1 בצל, קלוף

2 שיני שום, קלופות

1 כף שמן זית

500 גרם בשר בקר, טחון

1 ביצה

1 כף תבלין בהרת

1/2 1 כפיות מלח

1/4 כוס פירורי לחם

2 חבילות (500 גרם) רכז עגבניות

1 כוס מים

1/2 כפית סוכר, פלפל שחור גרוס

אפשרות להגשה: אורז צהוב (ראו מתכון בהמשך) פטרוזיליה קצוצה

ההכנה

  1. כדורי הבשר: שמים במעבד המזון את הבצל, השום ושמן הזית מעבדים עד שמתקבלת מחית. מעבירים חצי מהכמות לקערה וחצי לסיר, בו מתכוונים לבשל את כדורי הבשר. מוסיפים לקערה את הבשר הטחון, הביצה, תבלין הבהרת, 1 כפית מהמלח ואת פירורי הלחם. לשים לעיסה אחידה. יוצרים כדורים בגודל עגבניות שרי. מאחסנים במקרר עד לבישול.
  2.  הרוטב והבישול: מחממים את תערובת השום-בצל-שמן שבסיר על להבה בינונית כ-10 דקות, עד שהבצל רך ושקוף. מוסיפים את רכז העגבניות וכוס המים, מתבלים בשאר המלח, בסוכר ובפלפל.  מבשלים מעל להבה בינונית-גבוהה, על סף רתיחה, 10 דקות.  מניחים את כדורי הבשר בסיר, כך שגובה הרוטב לא מכסה אותם עד הסוף, והם מבצבצים ממנו קצת בקצה (אם חסרים רוטב, אפשר להוסיף עוד קצת מים). מבשלים על להבה בינונית-גבוהה 5 דקות, בלי להזיז את כדורי הבשר, כי הם עלולים להתפרק בשלב זה. הופכים את הכדורים בזהירות, בכף, מכסים את הסיר ומבשלים 20 דקות מעל להבה בינונית, עד שהרוטב סמיך וכדורי הבשר עשויים.
  3.   מגישים על האורז (או על אורז לבן). אפשר לזרות פטרוזיליה קצוצה למעלה.

איך מכינים אורז צהוב

6 מנות: יוצקים לסיר גדול 1 כף שמן קנולה, מוסיפים 1 שן שום קלופה וקצוצה, 1 כף כורכום, 1/2 כפית מלח, ו- 1 בצל גדול קלוף וקצוץ דק ומחממים על להבה בינונית 5 דקות, תוך ערבוב מדי פעם, עד שהבצל רך. מוסיפים 2 כוסות אורז יסמין או אורז בסמטי ומערבבים, יוצקים פנימה 3 כוסות ציר עוף (אפשר מוכן מאבקה) ומביאים לרתיחה. מכסים את הסיר, מנמיכים ללהבה הנמוכה ביותר ומבשלים 20 דקות, עד שכל הנוזלים נספגים והאורז מוכן. מערבבים. משהים בסיר סגור 15 דקות. מגישים.

1219 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הי איילת

    מה הכוונה ברכז עגבניות?האם הכוונה רסק עגבניות או משהו אחר.תודה .

    1. הי מאיה, אלו עגבניות שבושלו וצומצמו ורוכזו ולכן הן טעימות יותר מרסק, זה מופיע על האריזה לעתים קרובות – או שכתוב “עגבניות מרוכזות” או “רכז עגבניות”. אבל אם את לא מוצאת תשמשי ברסק (-:

      1. אפשר להשתמש בפומי? יחד עם קופסת עגבניות מרוסקות?