הפלפלים הממולאים הצמחוניים שלי

העמדת סיר ממולאים היא לעתים קרובות מצב נפשי. יש משהו מרגיע בסיר כזה שמתבשל לו על הכיריים, מבטיח חום ונוחם ואוכל ביתי טעים ולא מסובך. את מתכון הפלפלים הממולאים שלפניכם אני מכינה כבר שנים רבות וחוזרת אליו מדי פעם –  המלית צמחונית, של אורז ירקות, והם מבושלים ברוטב חמצמץ-מתקתק סמיך עם ריחות של נענע ופטרוזיליה שנספג בהם ובמלית, לאטו.  אין כמו לפתוח את הסיר, הזה, שאגב, תוכנו הופך טעים יותר ויותר עם כל יום במקרר (עד ארבע ימים), אחרי יום עבודה ארוך או לחמם לכם מנה כזאת, מרוכזת, של בית. אני אוהבת לאכול את הפלפלים עם יוגורט, שבעיניי טעמו משמעותי מאד להגשה ועוטף את הפלפלים בעוד שכבה של טעם נפלא.

המרכיבים (6 מנות)
למלית:
1/2 1 כוסות אורז יסמין או פרסי, שטוף ומסונן
1 כפית מלח, פלפל שחור, 1 כף פפריקה מתוקה
1/3 כוס שמן זית או תירס או קנולה
2 בצלים, קלופים וחתוכים לקוביות של 2 ס”מ
2 גזרים, קלופים וחתוכים לקוביות של 2 ס”מ
1 פלפל אדום, קלוף וחתוך  לקוביות של 2 ס”מ
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
1/2 כוס עלי נענע קצוצים
2 עגבניות בשלות, פרוסות
למילוי:
12 פלפלים יפים, אפשר בכמה צבעים
לרוטב:
1 בצל בינוני, קלוף וקצוץ דק
1/4 כוס שמן קנולה או שמן  זית
1 כף מיץ לימון
1 כוס מיץ עגבניות מוכן
1/2 כף מלח
1/4 כף פלפל שחור גרוס
1/2 כף פפריקה מתוקה
אפשרות להגשה: יוגורט

ההכנה

  1.   המלית: שמים בסיר בינוני את האורז השטוף, מוסיפים 3 כוסות מים וכפית מהמלח, מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים 5 דקות נוספות בלבד. מכבים את הלהבה. מחממים את השמן במחבת גדולה נפרדת ומטגנים את הבצל על להבה נמוכה 10 דקות עד שהוא רך ושקוף. מוסיפים את הגזר וממשיכים לטגן על להבה נמוכה 5 דקות עד שהוא מתרכך. מוסיפים את הפלפל, מכסים ומאדים 7-10 דקות, עד שהפלפל רך מאוד. מכבים את הלהבה. מוסיפים את הפטרוזיליה, הנענע, שאר המלח, הפלפל השחור והפפריקה המתוקה. מוסיפים את האורז ומערבבים.
  2. הפלפלים: בעזרת סכין, מסירים את החלק העליון של הפלפלים, זה עם הגבעול, הוא ישמש כמכסה, ומנקים את הפלפלים מהגרעינים. ממלאים את הפלפלים במלית כמעט עד הקצה – אבל מקפידים לא לדחוס את המלית, כך שיישאר מקום לאורז להתבשל ולתפוח.
  3. הרוטב: מערבבים בקערה את כל מרכיבי הרוטב.
  4. הרכבת הסיר: משמנים את הסיר בשכבת שמן זית . מסדרים את הפלפלים הממולאים בסיר בצפיפות. מניחים על כל פלפל פרוסת עגבנייה ויוצקים עליהם את הרוטב, כך שיגיע עד לגובה קצה הפלפלים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, מניחים על הירקות צלחת גדולה, שתכסה אותם, מכסים את הסיר ומבשלים כשעה. מדי פעם בודקים שיש בסיר מספיק רוטב. אם צריך, מוסיפים מעט מים. רבע שעה לפני סוף הבישול, מכסים במכסי הפלפלים וממשיכים לבשל כך. הפלפלים מוכנים, כשבסיר נותר רוטב סמיך שמגיע בערך לחציים של הפלפלים. מכבים את הלהבה ומשהים בסיר סגור 10 דקות.
  5. מגישים חם, עם הרוטב, אפשר וכדאי עם יוגורט שיוצקים למעלה ומתערבב עם הרוטב ועם המלית, זה נהדר, ואפשר גם עם נענע טרייה .

איך שומרים? בתוך הסיר, ומחממים עם הרוטב – כן, טעים יותר ביום שאחריי, וגם ביומיים שאחריו.

צילום: יוסי סליס, סטיילינג נטשה חיימוביץ

1011 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *