ביצים עם מנגולד ויוגורט

לפני הרבה שנים, בארוחת בוקר במלון בטורקיה, אכלתי את המנה שהפכה להשראה למתכון הזה. קוראים לזה צ’ילביר, רק לכתוב את השם גורם לי לחשוק בזה, ומדובר בביצים עלומות שמוגשות בתוך יוגורט חמים,  מתובל בשום ובפלפל אדום חריף נפלא, עם סיומת של חמאה חמימה למעלה. בבית אני מכינה  מחבת גדולה של מנגולד טרי, לימוני ונהדר שמתבשל בשמן זית עם עם בצל סגול,  שזה שילוב משמיים, מבשלת  בתוכם את הביצים, ומסיימת ביוגורט מתובל שהופך חמים. מגישים לשולחן ואז טובלים בזה לחם, שמערבב את החלמונים עם היוגורט החמים, הבצל והמנגולד. תכינו את זה לארוחת בוקר גדולה של חברים, ותראו בעצמכם מה הם אומרים (אם כי אני מכינה גם גרסה מוקטנת, עם שתיים או שלוש ביצים, לעצמי בלבד, לפעמים).

 

המרכיבים (4-6 מנות)
3 כפות שמן  זית
3 בצלים סגולים, קלופים ופרוסים דק
1/2 ק”ג מנגולד, קצוץ דק
מעט מלח
8-6 ביצים
1 מכל (200 מ”ל) יוגורט % 3 שומן לפחות, בטמפרטורת החדר
2 שיני שום, קלופות וקצוצות דק או מגוררות במגררת דקה (כמו “מיקרופליין”)
1/2 כפית פלפלוני צ’ילי גרוסים יבשים

 

ההכנה

  1. מחממים את השמן במחבת גדולה ורחבה או בסיר עם שוליים נמוכים. מוסיפים את הבצל ומטגנים על להבה בינונית-נמוכה עד שהוא הופך שקוף. מוסיפים את המנגולד והמלח, מערבבים עם הבצל ומטגנים על להבה בינונית-גבוהה כ-5 דקות, עד שהמנגולד מתרכך.
  2. באמצעות כף עץ, יוצרים במנגולד גומות כמספר הביצים. שוברים את הביצים לתוך הגומות. מכסים ומבשלים 12-10 דקות, עד שהביצים מתייצבות והחלמון עדיין רך, אבל החלבון יציב.
  3. מערבבים בקערה את היוגורט, השום, מעט מלח והצ’ילי הגרוס.
  4. יוצקים את היוגורט על הביצים במחבת, מסביב לחלמונים. מגישים מיד.
258 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *