עוגת שזיפים בטוסקנה

אפייה תחת השמש

עוגת שזיפים הפוכה תחת השמש של טוסקנה

לפני ארבעה קייצים היינו למשך שבוע אחד בבית ששכרנו בטוסקנה. זה היה בכפר קטן, לא רחוק מהעיר לוקה, עם שדות פרושים ירוקים וטירות על גבעות ועצים שנופלים מהם פירות כבדים ומתוקים. לבית, מהמאה ה-ה-16 ותכלס לא באמת עבר עבר שיפוץ מאז, היה מטבח עם נוף החוצה, למרחבים הירוקים.

שזיפים בשלים בשוק טוסקני

בכל מקרה, הדבר הראשון שאני עושה כשאני מגיעה לבית שכור בחופשה, שהייתה הפעם גם עם חברים מבשלים, שזה כל הכיף, הוא להעמיד סיר של מרק על הכיריים, ואז סיר גדול עם פסטה ברוטב לבן. שיהיה.

המנה שאי אפשר לטעות איתה: פסטה ברוטב שמנת לבן

ספגטי ברוטב לבן:

  1. מבשלים 1 חבילה (500 גרם) פסטה ארוכה (כמו ספגטי, טליאטלה, פטוצ’יני) לפי הוראות היצרן, במים רותחים עם 1 כפית מלח, ולפני שמסננים, שומרים כחצי כוס ממי בישול הפסטה. מסננים.
  2. שמים בקערה 1 1/2 מכלים (375 מ”ל) שמנת מתוקה4 חלמונים ו-1/4 כפית מלח, וטורפים מעט במזלג.
  3. בסיר שבו בושלה הפסטה (או במחבת גדולה ורחבה – כזאת שתכיל את כל הפסטה) מחממים 2 כפות שמן זית, ומטגנים 3 שיני שום על להבה בינונית-נמוכה עד שהוא מזהיב קלות. מוסיפים 2 כפות יין לבן ומחממים על להבה בינונית-גבוהה כדקה, עד שהוא מתאדה מעט ומסמיך. מוסיפים את הפסטה, מערבבים, מוסיפים את השמנת והחלמונים ומערבבים בכף עץ. מוסיפים גם חצי כוס גבינת פרמזן, מלח ופלפל שחור ומחממים תוך ערבוב במשך 3-2 דקות, עד שמתקבל רוטב סמיך שעוטף את כל הפסטה אבל עדיין משאיר קצת רוטב בתחתית הסיר. אם הרוטב סמיך מדי, מוסיפים 2-3 כפות ממי בישול הפסטה לדילול, וממשיכים לערבב.
  4. מעבירים לצלחות. אם רוצים זורים עוד פרמזן ופלפל שחור גרוס, ומגישים מיד.

הדבר השני שאני עושה, זה ללכת לסופר ולשוק ולקנות אוכל.

שזיפים בדרכם להפוך לעוגה

היה אוגוסט, והיו בשוק המון שזיפים. לקחתי אותם הביתה. אחר הצהריים, הכנתי מהם עוגה הפוכה. בלי מערבל, כלום ערבובים. מוכנה בקלות ויפה כמו השקיעה בטוסקנה.

שזיפים במטבח
Recipe Picture

עוגת שזיפים בטוסקנה

בבית בטוסקנה אכלנו אותה עם גבינת מסקרפונה מהמכולת ליד הבית. בבית בישראל אנחנו אוכלים אותה עם קצפת או שמנת חמוצה ליד.המרכיבים (תבנית מתפרקת בקוטר 24 ס”מ

 

לשזיפים: 

8 שזיפים (אפשר שזיפים אדומים,אפשר צהובים, אפשר כחולים, אפשר לערבב הכל)מגולענים וחתוכים לשמיניות

2 כפות סוכר

מרכיבים:
1/8 כפית מלח
150 גרם חמאה, מומסת ומצוננת קצת
1/2 1 כוסות סוכר
4 ביצים בינוניות
1 כפית תמצית וניל
1 מכל (200 מ”ל)  שמנת חמוצה
2 כפות חלב
אפשרויות להגשה:
שמנת חמוצה או קצפת או גבינת מסקרפונה
ההכנה
  1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). משמנים היטב את התבנית.
  2. השזיפים: מניחים את פרוסות השזיפים (בתבנית במעגלים, כשהן חופפות קצת זו לזו.
  3. שמים את הסוכר במחבת ומחממים כמה דקות מעל להבה בינונית-גבוהה בלי לגעת, עד שנוצר קרמל. מסירים מהכיריים ושופכים מיד (בזהירות! רותח) על השזיפים בכמה תנועות מעגליות.
  4. העוגה: שמים בקערה גדולה את הקמח והמלח ומערבבים. בקערה נפרדת, שמים את החמאה המומסת, מוסיפים את הסוכר ומערבבים היטב. מוסיפים פנימה את הביצים, זו אחר זו, ומערבבים היטב אחרי כל הוספה. מערבבים לקרם חלק. מוסיפים פנימה את תמצית הווניל ואת השמנת החמוצה ומערבבים בכף לקרם אחיד. יוצקים לקערת הקמח, ומערבבים בכף רק עד שמתקבלת עיסה אחידה וחלקה ואין גושים (אבל לא מערבבים יותר מזה! אחרת תתקבל עוגה קשיחה)
  5. יוצקים את עיסת העוגה על השזיפים שבתבנית. אופים 45-50 דקות, או עד שהעוגה זהובה וקפיצית קצת למגע, וקיסם שננעץ לתוכה יוצא יבש כשעליו מעט פירורים.
  6. מוציאים ומצננים קצת – 10 דקות. מניחים מלמעלה צלחת גדולה והופכים את העוגה בזהירות. מחלצים מהתבנית.
  7. אוכלים מיד חמימה או בטמפרטורת החדר. טעים עם שמנת חמוצה, גבינת מסקרפונה או קצפת. וגם בלי כלום ליד.
616 צפו

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *